• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403032315306
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار تاکید کرد:

تقویت و پایداری شبکه آبرسانی آب شُرب در استان سمنان

تقویت و پایداری شبکه آبرسانی آب شُرب در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس کارگروه مدیریت تنش آبی و شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان از تقویت و پایداری شبکه آبرسانی آب شُرب در این استان خبر داد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه گذشته ۲۲ خرداد در جلسه مشترک کارگروه مدیریت تنش آبی و شورای حفاظت از منابع آب استان در محل سالن جلسات آب و فاضلاب استان اظهار کرد: تمامی امکانات استان برای مدیریت در مصرف آب و برون رفت از تنش آبی بکار گرفته شود.
استاندار سمنان با اشاره به نزدیکی به دوره پیک مصرف در این استان خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما، ضرورت دارد تا به منظور برون رفت از وضعیت فعلی و مدیریت تنش آبی، بحث مدیریت بهینه مصرف در تمامی سطوح، دستگاه های اجرایی و همچنین آحاد اقشار مردم، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات مطلوب و متعددی در راستای بهبود وضعیت کمبود منابع آبی و پایداری شبکه آبرسانی آب شُرب در سطح استان تاکنون انجام شده که نیاز است بیش از پیش تقویت شود.
استاندار سمنان تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان موظف هستند تا در راستای بهبود وضعیت منابع آبی موجود در استان، مدیریت بهینه مصرف را در دستور کار قرار دهند.
وی بیان کرد: استفاده از آب شُرب برای شست و شو وسائل نقلیه و همچنین آبیاری فضای سبز در حوزه مدیریت شهری به هیچ عنوان مجاز نبوده و نیاز است تا برخورد لازم با تخلف احتمالی صورت گیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی در حوزه مدیریت بهینه مصرف به منظور آگاهی بخشی ویژه آحاد اقشار مردم، اقدامات لازم را مَدنظر قرار دهد.
استاندار سمنان ضمن تاکید بر مدیریت میدانی مباحث مرتبط با تنش آبی در شهرستانها توسط فرمانداران، گفت: شناسایی و احصاء انشعابات غیرمجاز و جمع آوری این مهم در سطح روستاها و همچنین تمامی مناطق استان به منظور بهبود وضعیت منابع آبی، امری حائز اهمیت و لازم الاجراست.
به گزارش ایسنا- با توجه به خشکسالی های متوالی، استان سمنان با مشکلات آبی در بخش های مختلف روبرو است. دو شهر سمنان و شاهرود در دو سه سال گذشته با تنش و افت منابع آبی روبرو بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha