• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032315684
  • خبرنگار : 50026

از ابتدای سال؛

خراسان جنوبی‌ها چه میزان خون به بیماران نیازمند اهدا کردند

خراسان جنوبی‌ها چه میزان خون به بیماران نیازمند اهدا کردند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی ۵۱۰۰ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا شده است.

مهدی زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۷۸ مراجعه برای اهدای خون داشتیم که منجر به اهدای بیش از ۵۱۰۰ واحد خون شد.

وی با بیان اینکه ۲۱۷ مراجعه برای اهدای پلاکت داشتیم که ۱۸۵ نفر از آنها موفق به اهدای آن شدند، افزود: سال گذشته ۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد خون در استان به بیماران نیازمند اهدا شد که شاخص اهدای مستمر ما را به ۵۹.۶ درصد رساند. 

مهدی زاده با اشاره به اینکه کمبود منابع خونی استان را با برگزاری پویش‌هایی جبران می‌کنیم، اظهارکرد: متوسط سنی اهدای خون در استان ۳۴ سال است.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اهدای خون در بانوان بسیار کمتر از آقایون است و ما این اطمینان را به بانوان می‌دهیم که اهدای خون هیچ ضرری برای سلامتی آنها ندارد.

وی ادامه داد: نسبت اهدای خون بانوان در استان ۷.۱ درصد است که ۱.۷ برابر بیشتر از متوسط کشوری خون اهدا می‌کنند، اما هدف ما این است که این عدد به ۱۰ تا ۱۲ برسد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶/۲ روز ذخیره خونی در خراسان جنوبی داریم، گفت: در حال حاضر نیاز استان به خون تأمین است و حتی مازاد آن به شبکه ملی ارسال می‌شود هرچند که الان در گروه خونی o مثبت و b مثبت نیازمند حمایت مردم هستیم.

وی تصریح کرد: درسه شهر بیرجند، طبس، قائن و فردوس پایگاه فعال داریم که پایگاه فردوس در حال نیروگیری است، برای سایر مناطق نیز هر سه ماه یکبار به صورت سیار اهدای خون از متقاضیان انجام می‌شود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: کار عملیاتی مرکز جامع اهدای خون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد اسفند سال گذشته انجام شده و قرارداد ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت آن بسته شد که ۳ میلیارد تومان آن تأمین اعتبار شده و در صورتی که اعتبار آن به موقع جذب شود این مرکز قبل از پایان سال تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha