• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032315888
  • خبرنگار : 50180

رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان:

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در کرمانشاه صادر می‌شود

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در کرمانشاه صادر می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در استان صادر می‌شود.

 هوشنگ کریمی، امروز (۲۳ خرداد) در همایشی که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بیمه کشاورزی برگزار شد، با اشاره به نقش بیمه کشاورزی در تضمین امنیت غذایی کشور، گفت: بخش کشاورزی که وظیفه تامین امنیت غذایی کشور را بر عهده دارد، یکی از پرمخاطره‌ترین بخش‌های تولیدی است که باید مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد و صندوق بیمه کشاورزی از مهمترین ابزارهای مدیریت ریسک در این بخش به شمار می‌رود.

 کریمی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهی مطمئن برای مواجهه مطلوب با خسارت‌های غیرقابل پیش‌بینی در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: صندوق بیمه کشاورزی در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که حمایت از محصولات کشاورزی، دام، طیور، ابنیه، تأسیسات و ماشین‌آلات کشاورزی از آن جمله است.

 رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: در تمام دنیا دولت‌ها برای حمایت از بخش کشاورزی پای کار هستند و این موضوع می‌طلبد ما هم سرمایه‌گذاری بیشتری برای حمایت از کشاورزان در قالب صندوق‌ بیمه محصولات کشاورزی داشته باشیم. 

 وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در زمان بروز حوادث طبیعی به داد کشاورزان می‌رسد، گفت: حوادث طبیعی زیادی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که در اثر یک سیل یا بارندگی تند و یا تگرگ تمامی محصولات کشاورز و حاصل دسترنج یک ساله او از دست برود و یا در پی شیوع بیماری در یک واحد مرغداری همه مرغ‎‌های آن واحد تلف شود که همه اینها می‌طلبد کشاورزان و دامداران و دیگر فعالان بخش کشاورزی را به سمت صندوق بیمه کشاورزی سوق بدهیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۴۰ سال پیش با بیمه دو محصول چغندرقند و پنبه فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، گفت:هم اکنون ۱۵۰ محصول در ۱۰ زیربخش در قالب ده‌ها طرح بیمه‌ای زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

کریمی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه صادر می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha