• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032315930
  • خبرنگار : 50060

‌برگزاری رویداد ایده‌پردازی «کوک چهارم» در قزوین

‌برگزاری رویداد ایده‌پردازی «کوک چهارم» در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: امسال رویداد ایده‌پردازی «کوک چهارم» در پنج محور جلوه‌های اخلاق در شهر، کسب و رزق حلال، احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط شهری، شور و نشاط در محله، حفظ محیط زیست شهری و حفظ اموال عمومی در ۲ بخش استانی و کلان شهرها توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

حسین برجی روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین رویداد و جشنواره فیلم و عکس «کوک چهارم» سال گذشته با حضور ۹۷ فیلم از ۱۸ کلان شهر و ۴۱۴ قطعه عکس از ۱۵ کلان شهر و استان قزوین به دبیرخانه رسید و از این تعداد ۲۲ اثر به مرحله داوری رسید.

وی در ادامه گفت: امسال رویداد ایده‌پردازی «کوک چهارم» در پنج محور جلوه‌های اخلاق در شهر، کسب و رزق حلال، احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط شهری، شور و نشاط در محله، حفظ محیط زیست شهری و حفظ اموال عمومی در ۲ بخش استانی و کلان شهرها توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین بیان کرد: امسال ۴۵ ایده برای تبدیل شدن به سناریو به جشنواره رسید که با نظر داوران تعداد ۳۰ ایده اولیه انتخاب شده و از منتخبان دعوت کردیم تا در کارگاه‌های آموزشی و تخصصی شرکت کرده و در مسیر اهداف جشنواره هدایت شوند.

وی افزود: آثار منتخب شامل ۱۱ نفر از تهران، ۹ نفر از قزوین، ۳ نفر از شیراز، ۲ نفر از قم، ۲ نفر از اردبیل، تعداد ۲ نفر از کرج، ۲ نفر از رشت، ۲ نفر از گناباد، ۳ نفر از سمنان و از شهرهای کرمانشاه، کرمان، ایلام، همدان، بندرعباس و زنجان هر کدام یک اثر برگزیده شده و از امروز کارگاه‌های آموزشی برای منتخبان رویداد آغاز شده و تا فردا ۲۴ خرداد ادامه خواهد داشت.

برجی تصریح کرد: علاوه بر حضور استادان هنرمند در کارگاه آموزشی از ۲ مدیر با تجربه شهرداری دعوت کردیم تا موضوعات شهری را به صورت کاربردی برای هنرمندان تشریح کنند با این هدف که آثار تولیدی تأثیرگذار و نتیجه بخش باشد، ضمن اینکه در موازات کارگاه‌ها برای منتخبان یک برنامه قزوین‌گردی برگزار می‌شود تا دیدگاه و شناخت مناسبی از مسائل شهری در ذهن هنرمندان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: پس از این مراحل آثار توسط داوران مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و تصمیم ‌گیری خواهد شد که سناریوها توسط چه کسانی به فیلم کوتاه تبدیل شود، در این مرحله مالکیت معنوی تعدادی از سناریوهای شاخص که قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارند خریداری می‌کنیم و هزینه ساخت فیلم نیز توسط سازمان تأمین و پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: در تولید آثار در پی تعریف و تمجید از عملکرد و فعالیت شورا و شهرداری نیستیم، بلکه نگاه ما آشنا کردن مردم با مسائل مهمی که به عنوان محور در ابتدا آن را بیان کردم در این راستا رویکرد ما این است که در قالب هنر به ویژه فیلم و عکس پیام خود را به مخاطبان و جامعه هدف برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha