• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032416467
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان:

۳۸۰۰ کلاس درس جدید باید در هرمزگان ساخته شود

۳۸۰۰ کلاس درس جدید باید در هرمزگان ساخته شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان، با تجلیل از عملکرد درخشان خیرین در حوزه توسعه فضاهای آموزشی گفت: خیرین نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه فضاهای آموزشی استان ایفا کرده‌اند و در دولت سیزدهم بازوی قدرتمند دولت در افزایش سرانه و ساخت مدارس جدید بوده‌اند. 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز ۲۴ خرداد، در آیین تکریم خیرین مدرسه ساز با تمجید از عملکرد ارزنده خیرین و کمک به دولت در توسعه فضاهای آموزشی استان اظهار داشت: مدرسه سازی مسیری برای انسان سازی است و کسانی که در این وادی گام می‌گذارند در واقع در مسیر رسالت انبیاء گام نهاده‌اند. 

وی افزود: خیرین نقش بسیار ارزنده ای در توسعه فضاهای آموزشی استان ایفا کرده‌اند و در دولت سیزدهم بازوی قدرتمند دولت در افزایش سرانه و ساخت مدارس جدید بوده‌اند. 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هر کدام از ما موظف هستیم ایرانی آبادتر به نسل بعدی تحویل دهیم، گفت: در سطح استان آموزش به یکی از اولویت‌های اساسی تبدیل شده و ضمن برگزاری مستمر جلسات شورای آموزش و پرورش در مرکز استان و بصورت شبکه‌ای در تمام شهرستان‌ها به موضوعات مهم حوزه آموزش پرداخته ایم.

وی توجه دولت به گسترش فضاهای آموزشی استان با کمک خیرین و جذب معلمان را جدی و عملی دانست و تصریح کرد: در این دولت تاکنون ۱۵۰۰ کلاس درس آماده و وارد مدار آموزشی استان شده در عین حال ۶۸۰۰ معلم جذب و مجوز جذب ۳۰۰ نفر سهمیه خاص بشاگرد و جزایر ایرانی خلیج فارس نیز گرفته شده که اتفاق موثری در آموزش استان است.

دوستی با تاکید بر راه‌اندازی هنرستان‌های متعدد جوار و تمرکز بر مهارت آموزی به دانش آموزان گفت: بایستی سهم قبولی دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های برتر و المپیادها با بهبود کیفیت آموزشی افزایش یابد، در این زمینه تلاش شده آزمایشگاه‌های استان نیز تجهیز شوند. 

وی ادامه داد: حدود ۳۸۰۰ کلاس درس دیگر در استان نیاز داریم که از این میزان ۲ هزار کلاس کسری و ۱۸۰۰ کلاس نیز تخریبی هستند که باید کلاس های درس جدید به جای آنها احداث شود، برنامه داریم هر ۲ سال ۱۵۰۰ کلاس درس بسازیم و مطابق این برنامه پیش می رویم. 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه با توجه به کمک خیرین و صنایع اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است، اظهار کرد: نکته مهم تطبیق نیازهای آموزشی استان با نقشه توسعه استان بویژه در اقتصاد دریا محور و صنایع مستقر در هرمزگان است بر همین مبنا مهارت آموزی را در اولویت قرار داده‌ایم و دبیرستان‌های جوار احداث کرده‌ایم. 

وی با اشاره بر لزوم توجه ویژه به فرهنگیان استان گفت: وجود مدارس غیر استاندارد خواب را از چشم‌ها می گیرد در قبال آن نباید آرام باشیم باید با دغدغه این مسئله را پیگیری و عدالت آموزشی را با جبران کسری سرانه به ویژه در شهرهایی که کمترین سرانه دارند از جمله بندرعباس، میناب و قشم برقرار کرد در این راه به کمک خیرین نیاز داریم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تکریم از خیرین مدرسه ساز، استاندار هرمزگان ضمن ادای احترام به یادمان رییس‌جمهور شهید از نمایشگاه آثار هنری حاشیه مراسم بازدید کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha