• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403032516710
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پارک علم و فناوری استان:

رشد بیش از دو برابری شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد

رشد بیش از دو برابری شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌های دانش بنیان این استان بیش از دو برابر رشد داشته اند.

نصرالله افتخاری روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ در رویداد رسانه ای امید با اشاره به سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی ایران افزود: پارک‌ علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد آخرین پارکی که در کشور مجوز فعالیت گرفت، با محوریت تولیدات حوزه دانش و فناوری آغاز به کار کرده است.

وی اظهارکرد: تولید پهپاد برای پایش آب و استفاده در حوزه کشاورزی نیز از جمله تولیداتی است که در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما با نقطه مطلوب در استان فاصله داریم، خاطرنشان کرد: نقطه امیدوارانه پارک علم و فناوری استان این است که شرکت‌هایی در این نهاد مستقر شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

افتخاری تصریح کرد: شرکت گرده افشان زنبور عسل که تنها در سه کشور وجود دارد، شرکت زردبند، شرکت‌های تولید سازهای موسیقی با دو اختراع، شرکت تولید چسب زخم دیابتی، شرکت ارمغان سلامت زاگرس که داروی اگزما را تولید کرد، شرکت گیاهان دارویی و مواد شوینده، شرکت انرژی و صنایع نفت و گاز با استفاده هوش مصنوعی، شرکت صنایع خورشیدی، شرکت نانو تجزیه آب، شرکت‌های حوزه آی تی و فناوری اطلاعات بصورت دانش بنیان و… در حال فعالیت در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان ادامه داد: افزایش بیش از ۳ برابری تعداد واحدهای فناور از ۵۰ واحد به ۱۷۰ واحد، رشد بیش از دو برابر شرکت‌های دانش بنیان استان از ۹ به ۱۹ شرکت و استقرار ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی از جمله کارهای انجام شده در دولت سیزدهم است.

به گزارش ایسنا، سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۶ پارک در کشور وجود دارد، بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۴۹ پارک بود و در حال حاضر ۲۷۹ مرکز رشد در کشور وجود دارد که ۳ مرکز در دهدشت، دوگنبدان و یاسوج است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha