• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032517060
  • خبرنگار : 30147

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

وظیفه ائمه جمعه علاوه بر اقامه نماز، مردم‌داری است

وظیفه ائمه جمعه علاوه بر اقامه نماز، مردم‌داری است

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ائمه جمعه علاوه بر اقامه نماز مردم‌داری است. آنان باید با الگو قرار دادن مردم‌داری و زمینه‌های حضور تمامی اقشار در نماز جمعه، رسیدگی به مشکلات جامعه و حضور در بین مردم را سرلوحه قرار دهند.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب ۲۵ خرداد در مراسم معرفی امام‌جمعه کاشمر اظهار کرد: گرچه قرار بود به جای ائمه جمعه‌ای که وارد عرصه انتخابات در مجلس شورای اسلامی شدند افراد دیگری در نهاد امامت جمعه جایگزین شود اما به دلیل درخواست‌های مردمی و مسئولان، امام‌جمعه قبلی کاشمر، دوباره برای این شهر معرفی شد.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته نماز جمعه کاشمر توسط امامان موقت جمعه این شهر اقامه ‌شد، تصریح کرد: تقریباً در برخی شهرها، یک هفته بعد از استعفای امام‌جمعه برای شرکت در انتخابات، فرد جایگزین معرفی شد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: برای معرفی امام‌جمعه جدید کاشمر هم به سراغ گزینه‌ها و فضلای مختلف انقلابی و متدین دیگری رفتیم حتی تشکیل پرونده هم شد اما وقتی درخواست‌های مختلفی از سوی مسئولان و مردم به دست ما رسید در نهایت مقرر شد حجت‌الاسلام طاهری در همین شهر خدمت خود را ادامه داده و به مردم خدمت کنند.

وی ادامه داد: نماز جمعه ثمره مبارک خون شهدا و یادگار امام راحل است که پس از احیاء در ام‌القرای جهان اسلام مسیر شکوفایی، ارتقای کیفی و افزایش اثربخشی را ادامه خواهد داد تا به مثابه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق از روند تمدن سازی در گام دوم انقلاب پشتیبانی کند.

رضوانی نسب افزود: ائمه جمعه باید علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌های بصیرت بخش و وحدت‌آفرین بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همت گمارند و با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، برای گستراندن چتر مهر و عطوفت نظام اسلامی عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها بر تقویت نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی تلاش کنند.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام باقر (ع) افزود: مقام و جایگاه امام باقر (ع) به دلیل قرار گرفتن در عصر نوزایی شیعه بعد از جریانات بسیار مهمی که در حادثه کربلا اتفاق افتاد و در مبارزه با تحریف ایجاد شده در اعتلای تشکیلات شیعه بسیار مهم است.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بزرگترین اقدام امام باقر (ع) را مبارزه با تحریفات کربلا دانست و گفت: ایجاد آمادگی نسبی جامعه نسبت به تشکیل یک جنبش مقاومت و تشکیلات منسجم و وارد آوردن ضربات بسیار به دستگاه طاغوت عصر امام باقر، بخشی از زندگی ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام حج گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم امام باقر(ع) در حج این بود که با یکپارچه‌سازی بسیار مهمی که در حج انجام دادند شیوه حضرت محمد (ص) را اجرا کردند.

رضوانی نسب افزود: امام باقر(ع) در حج وحدتی ایجاد کردند که رکن رکین همه جریانات و نتایج و پیروزی‌ها در همه عرصه‌ها است، به طوری که یکی از اقدامات بزرگ ایشان این است که امروز حاجیان وقتی در مراسم حج حاضر می‌شوند بر شیوه پیامبر اسلام حج ابراهیمی را به جا می‌آورند.

وی این وحدت را ثمره حرکت بسیار بزرگ امام باقر(ع) برشمرد و تصریح کرد: امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب باز هم با توجه به مسئله وحدت که مورد تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هست نیاز داریم.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه همه راهبردهای وحدت را در شهید جمهور رئیسی هم می‌توان دید، گفت: وحدت در جبهه انقلاب یکی از راهبردهای شهید رئیسی بود، ایشان تأکید بسیاری بر وحدت و استفاده از توان همه نیروها در مسائل مختلف کشور داشتند.

وی اظهار کرد: گرچه تهمت‌های بسیاری به شهید رئیسی زدند اما هیچ‌کدام از آنها را جواب ندادند، زیرا وحدت بین نیروهای انقلاب از راهبردهای مهم شهید رئیسی بود.

رضوانی نسب گفت: اگر بخواهیم در برابر هجمه‌های استکبار و دشمنان و منافقین ایستادگی کنیم چاره‌ای جز وحدت در جبهه انقلاب نداریم و این همان درس امام باقر(ع) است.

حجت اله شریعتمداری فرماندار کاشمر در این مراسم گفت: افتخار روحانیت همراهی با مردم، مستضعفین و محرومان، شنیدن درد مردم و انتقال آنها به مدیران اجرایی است زیرا روحانیت همیشه پیگیر رفع مشکلات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام طاهری، امام‌جمعه کاشمر یکی از ائمه جمعه موفق و مردمی هستند، اظهار کرد: ارتباط مؤثر با تمامی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی شهرستان که دل در گرو انقلاب، ولایت و کشور دارند از شاخصه‌های امام‌جمعه کاشمر است.

شریعتمداری در ادامه افزود: گرچه فقدان حضور شهید آیت‌الله رئیسی برای اقشار مختلف مردم کاملاً محسوس است ولی در سطح شهرستان تمامی پروژه‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی با انگیزه بیشتر از گذشته به خوبی اجرا می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام جواد طاهری امام‌جمعه کاشمر که پیش از این برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده بود، مجددا به عنوان امام‌جمعه کاشمر معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha