• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032617413
  • خبرنگار : 50214

ارائه نقشه راه توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان یزد توسط دانشگاه علم و هنر

ارائه نقشه راه توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان یزد توسط دانشگاه علم و هنر

ایسنا/یزد دانشگاه علم و هنر یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، از برنامه‌ای برای توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان که به دنبال شتاب‌بخشی به روند توسعه و رونق کسب و کارهای نوپا در استان است، رونمایی کرد.

«حامد فلاح» عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر که تدوین این برنامه را برعهده داشته است، گفت: توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان از برنامه‌های تحولی یزدنوآور است و این برنامه با هدف شتاب‌بخشی به روند توسعه و رونق کسب و کارهای نوپا در استان تدوین شده است.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه، هدف راهبردی ایجاد جامعه دانش‌بنیان است که در آن، نگاهی همه‌جانبه به ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسعه استان لحاظ شده است.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه علم و هنر در تدوین این برنامه، اظهار کرد: امروز گفتمان دانش‌بنیان به گفتمان غالب پیشرفت و توسعه استان تبدیل شده است و این برنامه جامع و دقیق بوده و می‌تواند تحولات مثبتی در این حوزه ایجاد کند.

وی یکی از محورهای اصلی این سند را توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان خواند و در مورد برنامه تفصیلی پنج ساله توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان، گفت: این برنامه در راستای سیاست‌های کلان نظام و با هدف ارتقای جایگاه استان در حوزه علم و فناوری و نوآوری تدوین شده است و امیدواریم با اجرای آن شاهد جهش چشمگیری در این حوزه باشیم.

برنامه تفصیلی پنج ساله توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان یزد شامل اقداماتی در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، فناوری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری است که با هدف ایجاد بستری مناسب برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلق ثروت از طریق علم و فناوری تدوین شده است.

برخی از مهم‌ترین محورهای این برنامه را می‌توان توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد فضای مناسب برای کارآفرینی، توسعه فرهنگ نوآوری در بین مردم و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری برشمرد.

دانشگاه علم و هنر به عنوان یکی از قطب‌های علمی و آموزشی استان یزد، نقش مهمی در تدوین برنامه تفصیلی پنج ساله توسعه زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان یزد داشته و با استفاده از توان علمی و پژوهشی خود، به جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های لازم در این زمینه پرداخته و در تدوین راهکارهای عملیاتی برای توسعه این زیست‌بوم مشارکت کرده است.

تلاش‌ها و همکاری‌های دانشگاه علم و هنر در تدوین این برنامه، نشان‌دهنده تعهد این دانشگاه به توسعه علم و فناوری در استان یزد و کمک به تحقق اهداف سند یزد نوین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، انتظار می‌رود با اجرای این برنامه، شاهد تحولات مثبتی در زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان استان یزد و رونق کسب و کارهای نوپا در این استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha