• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032617481
  • خبرنگار : 50182

معاون بنیاد مسکن استان:

تعداد روستاهای «هدف گردشگری» کرمانشاه به ۹ روستا رسید

تعداد روستاهای «هدف گردشگری» کرمانشاه به ۹ روستا رسید

ایسنا/کرمانشاه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری استان به ۹ روستا خبر داد.

جعفر نصوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود چهار روستای هدف گردشگری در استان گفت: اخیرا توانستیم پنج روستای دیگر را به این تعداد اضافه کنیم و در حال حاضر ۹ روستای هدف گردشگری در استان داریم.

وی این روستاها را شامل روستای پیران و پاتاق در شهرستان سرپل ذهاب، نجوبران در شهرستان هرسین، روستای زرده در شهرستان دالاهو، قوری قلعه در شهرستان روانسر، سفید برگ در شهرستان جوانرود و سه روستای ساتیاری، تین و داریان در شهرستان پاوه معرفی کرد.

نصوری با بیان اینکه بنیاد مسکن شاخص‌های مختلفی از جمله اینکه روستا صاحب یک اثر تاریخی و یا طبیعی جذاب بوده و گردشگرپذیر باشد، برای تعیین روستاهای هدف گردشگری دارد، افزود: در استان کرمانشاه در سالهای گذشته چهار روستای پیران، نجوبران، پاتاق و سفید برگ روستاهای هدف گردشگری بودند که خوشبختانه به تازگی پنج روستای زرده، قوری قلعه، ساتیاری، تین و داریان هم به آنها اضافه شده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در این روستاها گفت: زمانی که روستایی هدف گردشگری قرار می‌گیرد، طرح هادی روستا با محوریت گردشگری بازنگری و مجددا اجرا می‌شود.

نصوری گفت: در حال حاضر تهیه طرح هادی برای چهار روستای پیران، نجوبران، پاتاق و سفیدبرگ بازنگری شده و کار اجرای آن در روستای پیران آغاز شده است. برای اجرای طرح هادی در روستاهای دیگر هم منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

نصوری با بیان اینکه برای بازنگری طرح هادی پنج روستای دیگر هم منتظر تخصیص اعتبار هستیم، گفت: در بازنگری طرح هادی این روستاها مواردی همچون جانمایی خانه‌های بوم گردی، اصلاح معابر و جداره سازی مطابق با بافت روستا و ... لحاظ می‌شود.

نصوری در خصوص سهمیه استان در زمینه افزایش روستاهای هدف گردشگری نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه در مجموع ۳۰۰ روستای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش برای کل کشور به عنوان هدف تعیین شده و هر استانی با توجه به قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند از این تعداد سهمیه بردارد، یعنی اگر هر تعداد روستای دارای قابلیت گردشگری داشته باشیم که با شاخص‌های تعیین شده توسط بنیاد مسکن همخوانی داشته باشد، می‌توانیم به روستاهای هدف گردشگری اضافه کنیم.

وی یادآور شد: روستاهای دارای بافت با ارزش جدای از روستاهای هدف گردشگری است و در حال حاضر دو روستای کندوله شهرستان صحنه و خانقاه شهرستان پاوه به عنوان روستاهای دارای بافت باارزش ثبت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۹

روستای پاتاق، روستای پدری من است.