• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403032617573
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبرداد

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد هزینه درمان ناباروری در همدان

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد هزینه درمان ناباروری در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری به زوجین همدانی خبرداد و گفت: سال گذشته افزون‌ بر ۱۵ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان ناباروری به ۲۸۰۷ زوج نابارور توسط بیمه سلامت همدان پرداخت شد.

فریبز نیاستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: بیمه سلامت درخصوص هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

 نیاستی با اشاره به پوشش ۶۰ درصدی این بیمه در استان همدان، بیان کرد: از یک میلیون و ۷۵۰ هزار جمعیت استان همدان، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۱۲۰ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

 وی تصریح کرد:۸۵۰ هزار نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش این بیمه، بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل افراد تحت پوشش صندوق روستاییان و ایرانیان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: جمعیت صندوق بیمه سلامت ایرانیان استان همدان ۲۳۶هزار نفر است که دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نیاستی با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری جزو بیماران صعب‌العلاج هستند، به هزینه‌های بالای درمانی این افراد اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج صندوق حمایت از این بیماران در سال ۱۴۰۱ تشکیل شد.

وی درباره تفاهم‌نامه مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان، اظهار کرد: این اقدام برای اولین بارانجام شد که ۷۸ درصد هزینه‌های رادیوتراپی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در مرکز تشخیصی و درمانی مهدیه همدان ازسوی اداره کل بیمه سلامت استان همدان  و از محل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج  پرداخت می‌شود ضمن اینکه در این موسسه ۲۲ درصد هزینه‌ها تخفیف داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌ها نیستند با مراجعه به ۳۴ دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت و ارائه کد ملی سرپرست خانوار و مدارک مورد نیاز، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha