• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403032617736
  • خبرنگار : 50604

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان:

نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در گلستان افتتاح می‌شود

نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در گلستان افتتاح می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان از افتتاح نخستین تصفیه فاضلاب روستایی در روستای «تلور» خبر داد و گفت: این تصفیه خانه علاوه بر روستای تلور روستاهای کهنه کلباد، لیوان شرقی و لیوان غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ابوالفضل رحیمی ظهر امروز شنبه ۲۶ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آب‌ امانت ارزشمند آیندگان در دست ماست اما  مردم ما با این نعمت الهی نامهربان هستند، اظهار کرد: متوسط مصرف آب در کشورهای پربارش و پرمصرف اروپایی ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر در روز است اما در ایران ۲۵۰ لیتر به ازای هر خانوار است و ادامه این روند ما را در تأمین آب دچار مشکل خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی پویش صرفه‌جویی ۵۰ لیتر آب توسط هر خانوار در گلستان خبر داد و افزود: شاید به ظاهر ۵۰ لیتر عدد کمی باشد ولی اگر همه خانواده‌ها به این پویش بپیوندند در مجموع عدد بزرگی صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ میزان ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان توسعه یافته است، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب گلستان در این مدت ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های خود در شهرستان بندرگز، ۱۰۶ میلیارد تومان در شهرستان ترکمن، ۱۵۲ میلیارد تومان در شهرستان رامیان، ۷۳ میلیارد مینودشت، ۲۵۹ میلیارد تومان در شهرستان آق قلا، ۲۱۰ میلیارد تومان در شهرستان آزادشهر، ۲۱۱ میلیارد تومان در شهرستان علی آباد، ۱۰۷ میلیارد در کردکوی، ۱۴۷ میلیارد تومان در شهرستان مراوه‌تپه، ۹۹ میلیارد تومان در شهرستان گمیشان، ۵۷ میلیارد تومان گالیکش، ۳۶۹ میلیارد تومان در شهرستان گرگان هزینه کرده است.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر با  ۲۴ ناوگان آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب شرب آب‌رسانی می‌شود، تصریح کرد:  در سال گذشته ۲۰ هزار سرویس آبرسانی به روستاهایی که دچار مشکل هستند ارسال شد و ۱۲۵ هزار نفر در روستاهای مورد نظر از این طرح بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول ضریب بهره مندی جمعیت استان از آب شرب را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از 80 درصد جمعیت روستایی از آب با کیفیت بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان از افتتاح  اولین مجتمع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی استان گلستان خبر داد و افزود: این مجتمع با عنوان تصفیه فاضلاب روستایی تلور افتتاح می‌شود و علاوه بر روستای تلور روستاهای کهنه کلباد، لیوان شرقی و لیوان غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha