• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032617780
  • خبرنگار : 50649

امام جمعه شیراز:

محیط های آموزشی باید قداست خود را حفظ کنند

محیط های آموزشی باید قداست خود را حفظ کنند

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار حفظ قداست محیط‌های آموزشی و همچنین آگاه‌سازی دانشجویان نسبت به این مسئله شد.

سومین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، ۲۶ خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و رئیس دانشگاه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، یکی از اهداف این نشست‌ها را پایش چالش‌ها، تصمیم‌گیری و هم‌اندیشی در رفع مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه سلامت دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به جایگاه مقدس حوزه پزشکی افزود: محیط های آموزشی باید قداست خود را حفظ کنند و دانشجویان نیز باید با آگاهی نسبت به این جایگاه، برای رسیدن به علم و تجربه کافی، بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه شیراز همچنین به وضعیت آموزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: توسعه اهداف آموزشی باید به صورت ویژه‌ای پیگیری شود و برای اصلاح طولانی مدت برخی از موضوعات، باید شاخص‌های آموزشی بازبینی و تقویت شود.

وی در ادامه بر افزایش نظارت مراکز ارائه خدمات سلامت تاکید کرد و افزود: با افزایش روزافزون مراکز غیرمجاز ارائه خدمات سلامت و برخورد قانونی دانشگاه علوم پزشکی با متخلفان، نیاز است برای آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به عوارض جبران‌ناپذیر خدمات در مراکز متخلف و غیرمجاز سلامت تلاش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، به تلاش مجموعه دانشگاه در ارتقای سلامت مردم و افزایش نظارت‌های درمانی در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و برخورد با متصدیان مراکز غیرمجاز ارائه خدمات سلامت اشاره کرد.

سیدوحید حسینی افزود: پزشکان از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند و باید برای حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنند و دانشجویان نیز باید از دوران تحصیل خود، برای حفظ و ارتقای آن بکوشند.

محمود نجابت، مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه شورای اخلاق دانشگاه نقش اجرایی و سیاستگذاری در اقدامات اجرایی را دارد، گفت: نظارت‌ها باید با نگاه عدالت‌خواهی و به نفع و تقویت خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha