• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032617825
  • خبرنگار : 50283

اهدای جایزه جشنواره Rainbow لندن به کارگردان اهل بندر انزلی

اهدای جایزه جشنواره Rainbow لندن به کارگردان اهل بندر انزلی

ایسنا/گیلان فیلم «نومان» به کارگردانی زهره زمانی جایزه بهترین کارگردان را در جشنواره Rainbow لندن کسب کرد.

بیست و پنجمین جشنواره Rainbow دوم تا نهم ژوئن مصادف با ۱۳ تا ۲۰ خردادماه سال جاری در لندن برگزار شد و زهره زمانی از بندرانزلی با فیلم داستانی«نومان» جایزه بهترین کارگردان را کسب کرد.

"نومان" یک فیلم کوتاه داستانی و جدیدترین کار زهره زمانی است که تا کنون ۶ حضور بین المللی داشته و قبلاً هم از جشنواره نیو پرت‌بیچ آمریکا جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرده بود.

علاوه بر این در بخش مسابقات هفتمین دوره جشنواره زنان ازمیر ترکیه، ششمین دوره جشنواره ECG(Eurasian Creative Guild Film festival لندن، جشنواره بین‌المللی فیلم سیواس ترکیه همچنین جشنواره بین‌المللی زنان پاکستان شرکت داشت.

 نومان؛ روایت یک فرد تنها و منزوی است که به تنهایی در ساحل زندگی می‌کند و با کسی ارتباط ندارد تا اینکه با آمدن تیم فوتبال دختران به ساحل و نزدیکی کلبه این فرد؛ اتفاقاتی رخ داد و جرقه امید به زندگی در این فرد روشن می‌شود و تصمیمات جدیدی برای زندگی خود می‌گیرد و در واقع روایت فیلم حول محور شانس و امید دوباره برای زندگی است.

این فیلم به تهیه کنندگی امین شجاع و رضا محمودی و مشارکت کمپانی فیلم Aurora ایتالیا ساخته شده و بازیگر اصلی با نام نومان چاکر از کشور ترکیه است.

از جمله عوامل فیلم «نومان» کارگردان: زهره زمانی، تهیه کنندگان: رضا محمودی، امین شجاع، نویسندگان: محمد گذرآبادی، فروغ صادقی همچنین با بازی بازیگران نومان چاکر، نگارخلاق، .مسعود قسمتی و مهسا تیزروی هستند.

پس تولید فیلم آرورا ویژن ایتالیا، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، تدوین: سالم صلواتی، مدیر تولید:میلاد بهداد، آهنگساز: علی اباذری، صدابردار: مجید نجاتی، طراح صحنه:محسن رامه، صداگذار: حسین‌ابوالصدق، اصلاح رنگ‌: سامان مجد وفایی، جلوه های ویژه:مصطفی حبیبی هستند.

زهره زمانی فیلم‌ساز اهل بندرانزلی و رئیس انجمن سینمای جوانان این شهر پیش از این با فیلم‌های «نامه‌ای به آندره»، «بیا، همه خوابند» و «پابرهنه آقا» جوایز بین‌المللی جشنواره‌های متعددی را از آن خود کرده است.

او درحال حاضر رئیس برنامه‌ریزان جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش و رئیس انجمن سینمای جوانان بندرانزلی است و برنامه ریزی چندین جشنواره خارجی را به عهده دارد و حضور در هیئت داوران و ریاست هیئت داوری را در کارنامه  هنری خود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha