• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032617883
  • خبرنگار : 50441

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور: 

اقتدار مهم‌ترین شاخصه‌ حفظ نظام است/ فضای امید را به جامعه تزریق کنیم

اقتدار مهم‌ترین شاخصه‌ حفظ نظام است/ فضای امید را به جامعه تزریق کنیم

ایسنا/فارس به اعتقاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، اقتدار مهم‌ترین شاخصه حفظ نظام اسلامی بوده و هست. 

 مهدی جمالی‌نژاد امشب، ۲۶ خرداد در یادواره شهدای مهندس فارس که امروز در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و در طول این سال‌ها شاهد ۲ اصل و شاخصه بودیم که اولین آن اراده خصمانه دشمن به تضعیف انقلاب و در مقابل آن اصرار و پافشاری مردم در حفظ انقلاب بود؛ این دو اصل هر روز پررنگ و پررنگ‌تر شد، با این حال در این تقابل شاهد استحکام، استمرار و پیروزی در جناح حق بودیم.

 وی با بیان اینکه اقتدار مهم‌ترین شاخصه حفظ نظام است، افزود: ما همه این استحکام و استمرار را در همان ویژگی اقتدار می‌بینیم. اقتداری که سه مولفه داشته و دارد. اولین مولفه‌ای که همیشه باعث استحکام اقتدار می‌شود قدرت خدادادی است. در حقیقت قدرت خدادادی یکی از مولفه‌های اقتدار منابع ملی، منابع طبیعی و دیگر منابع کشور به شمار می‌رود، اما این مولفه به تنهایی اقتدار را ایجاد نمی‌کند و به آن استحکام نمی‌بخشد.

جمالی‌نژاد، دومین مولفه اقتدار را قدرت اکتسابی دانست و گفت: قدرت اکتسابی مانند توان نظامی، موشکی و سایبری و فناوری‌های نوین و نوظهور در کنار قدرت خدادادی ارزشمند است اما این مولفه هم کامل کننده اقتدار نیست. 

وی با بیان اینکه قدرت گفتمانی قدرتی است که اقتدار را تکمیل می‌کند و استحکام می‌بخشد، گفت: این قدرت گفتمان بوده که ۴۵ سال است که ما را در کنار اراده خصمانه دشمن پیروز کرده است؛ همین گفتمان بود که پیروزی انقلاب ما را در سال ۵۷ پس از ۲۵۰۰ سال رقم زد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردمی که مدیریت جنگ را به عهده گرفتند، نه با تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگ آشنا بودند و نه تا آن زمان ساماندهی هیچ ارتشی را انجام داده بودند، افزود: آن‌ها از همین سلاح‌های ابتدایی و ابزارهای ساده بهره گرفتند و توانستند خرمشهر را آزاد کنند، این مردم هم‌اکنون هم موشک‌ می‌سازند، پهپادهای فوق‌العاده پیشرفته را به رخ می‌کشند و با دانش‌های نوین در حوزه‌های مختلف دانش جهانی را به چالش می‌کشند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: مهندسی در نیروهای مسلح تا قبل از انقلاب امری بسیار سطحی بود و به آن توجهی نمی‌شد؛ همه این‌ها در جنگ خودش را نشان داد و به اقدامات ابتکاری رسید.

وی با بیان اینکه هنوز خون شهدا جریان دارد و سپس به طرح این پرسش پرداخت که حفظ یک نهال تازه کاشته شده در اول انقلاب را به جز به معجزه دستان رزمندگان و توکل به خدا به چه چیزی می‌توان نسبت داد؟

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه گفتمان به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار کشور هنوز ساری و جاری‌ست، گفت: هنوز از میزان اراده خصمانه دشمن نسبت به انقلاب اسلامی کم نشده است، بنابراین باید مراقب باشیم. اگر دست در دست هم بدهیم، ناامید نشویم و کم کاری نکنیم می‌توانیم ایران قوی را محقق کنیم.

وی به جایگاه جهانی ایران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کشور ایران از رتبه دوم جهان در میزان ذخایر گاز طبیعی، رتبه چهارم در تولید گاز طبیعی، رتبه دهم در تولید نفت،  رتبه ۱۵ در تولید برق، رتبه هشتم در تولید آهن، رتبه پنجم در ذخایر مس و رتبه دوازدهم در تولید مس و رتبه اول در تولید فیروزه، رتبه دهم در تولید فولاد، رتبه هفتم در تولید سیمان بهره می‌برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آفت انقلاب ناامیدی و گسل بین حاکمیت و مردم است، آفت انقلاب قهر مردم با صندوق‌های رأی است، بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی با شکوه را رقم بزنیم.

جمالی‌نژاد در پایان گفت: حیف خون‌ شهداست. باید تلاش شود تا فضای شاداب و بانشاط و پرامید به نسل جوان تزریق شود و مردم پای صندوق های رای بیایند تا بهترین گزینه را در راس قوه مجریه داشته باشیم. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده ۱۲ شهید گرانقدر استان فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha