• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032617893
  • خبرنگار : 50627

رئیس انجمن فولاد آذربایجان:

نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد است

نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن فولاد آذربایجان، عدم صادرات و افزایش هزینه برق را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل صنعت فولاد دانست و تصریح کرد: این عوامل اجازه تنفس به صنعت فولاد را نمی‌دهد.

نوید نواده اباذر عصر شنبه ۲۶ خردادماه در نشست خبری، گفت: ما هیچ وقت دیپلماسی اقتصادی نداشته‌ایم و هر فردی که بگوید تحریم در زمینه صادرات و اقتصاد کشور تاثیری ندارد، هیچ علم و دانشی در مورد مسائل اقتصادی ندارد.

وی صدور و اعمال بخشنامه های دولتی را عامل ویران‌کننده اقتصاد بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی هزاران دلار صرف برگزاری نمایشگاه برای جذب سرمایه‌گذار و بازار فروش در کشورهای منطقه و اروپایی می‌کنند ولی مسئولان ذی‌ربط با دو جمله بخشنامه تمام رشته های فعالان بخش خصوصی را پنبه می‌کنند که قانون پیمان سپاری ارزی نمونه‌ای برای این امر است.

وی گفت: طرح، ایده، فکر و عمل صنعتگران عرصه فولاد همه برای آذربایجان بوده است ولی بدلیل عدم حمایت های دولتی و مانع افکنی در مقابل سرمایه‌گذاری، پیشرفت و توسعه بخش خصوصی، لاجرم به سرمایه گذاری دولت هستیم ولی متاسفانه حتی در منطقه آذربایجان کوچکترین حمایت دولتی نداریم.

نواده از پسرفت، عقب ماندگی و تعطیلی واحدهای خرد تولیدی ابراز نگرانی کرد و افزود: ما در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۵۴ میلیون تن فولاد در سال تولید می‌کردیم که امروزه شاهد تولید ۳۰ الی ۳۵ میلیون تن فولاد در کشور هستیم ولی حداکثر مصرف و تقاضای کشور حدود ۱۹ میلیون تن است ودر این راستا شاهد پرشدن و تکمیل ظرفیت انبارهای واحد های صنعتی و تولیدی از فولاد هستیم.

وی به تبیین مشکلات موجود برای دولت و مردم تاکید کرد و افزود: با رفع مشکلات شاهد افزایش تولید، توسعه، پیشرفت و اقتصاد بهتر در صنعت فولاد خواهیم بود.

وی اقدامات و فعالیت انجمن فولاد آذربایجان را تشریح کرد و افزود: یک هزار و ۱۱۹ نامه به واحد های مختلف دولتی و حکومتی برای جلوگیری از بروز مشکلات ارسال کرده‌ایم، رایزنی برای جلوگیری از تعطیلی واحد های صنعتی بدلیل جریمه با سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی کشور انجام شده و در این راستا هم واحد های تولیدی بسیاری از تعطیلی کامل و بیکاری کارگران رهایی یافتند.

رئیس انجمن فولاد آذربایجان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی و داخلی از جمله تنها نمایندگی نمایشگاه متال اکسپو ترکیه که بزرگ‌ترین نمایشگاه فولادی منطقه است در اختیار انجمن فولاد آذربایجان قرار دارد.

وی گفت: انجمن فولاد آذربایجان با تمام سختی و مشکلات، یکی از قوی‌ترین نمایشگاه های منطقه را برگزار خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی« تبریز متافو» را حضور شرکت‌های بزرگ سراسر کشور دانست و ادامه داد: با توجه به ضایعه شهادت رئیس جمهور، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و ایام انتخابات در مراسم افتتاحیه با مشکل عدم حضور مسئولان ارشد مواجه خواهیم بود ولی با همکاری و همیاری اصحاب رسانه امیدواریم اطلاع رسانی خوبی از این نمایشگاه شود.

نواده از خودکفایی انجمن فولاد آذربایجان خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا تشکیلاتی در شأن و جایگاه صنعت فولاد آذربایجان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا بیست‌ویکمین نمایشگاه تبریز متافو ۱۲ الی۱۵ تیرماه با حضور علاقه‌مندان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha