امین برملا در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تلاش برای هدایت دانشآموزان به سمت رشتههای فنی و حرفهای یکی از راههای توسعه هنرستانها، استفاده از ظرفیتهای آموزش و پرورش است اما راهکار بهتر در این زمینه استفاده از دیگر دستگاهها برای ایجاد هنرستانهای وابسته و جوارکارگاهی است و در یکی دو سال گذشته ۹ تا ۱۰ هنرستان ایجاد شد اما قطعا خوزستان ظرفیتهای بسیار زیادی دارد که هنوز از آنها استفاده نشده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در هنرستانها بهترین آموزش، آموزش در محیط واقعی کار است و آموزش کیفیتر خواهد بود در نتیجه آماده ورود به بازار کار میشود و هنرستانهای جوارکارگاهی فعال در خوزستان در این زمینه در حال فعالیت هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه در آموزش و پرورش، فضای فیزیکی هنرستان با تیپ هنرستان کمتر از حد انتظار و تقاضا در حال ساخت است، امسال برخی دبیرستانها به هنرستان تبدیل شدند. همچنین در مناطق روستایی در کنار دیگر رشتههای نظری، رشتههای فنی و حرفهای افزوده شد تا عدالت در انتخاب رشته ایجاد شود.
اظهار کرد: با اقدامات انجامشده، سال گذشته آمار ثبتنام دانشآموزان در هنرستانها رشد خوبی داشت و این آمار در پایه دهم به ۴۳ درصد رسید.
وی افزود: امسال هدفگذاری شده است که میزان ثبتنام پایههای دهم در رشتههای فنی و حرفهای ۴۵ درصد باشد و در برنامه هفتم توسعه، رقم ۵۰ درصد تعیین شده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اینکه امتحانات شاخه نظری نهایی شده است، در سوق دادن دانشآموزان به سمت رشتههای فنی و حرفهای تاثیرگذار است.
برملا عنوان کرد: امسال تا این لحظه بیش از ۱۲۰ کد هنرستان جدید و ۲۵۵ رشته محل جدید به هنرستانهای استان خوزستان افزوده شده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با این وجود با توجه به موج تقاضای ثبتنام در رشتههای فنی و حرفهای، یکی از دغدغههای اصلی ما، ثبتنام در هنرستانها است که ظرفیتهای لازم برای آن وجود ندارد.
انتهای پیام
نظرات