• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201403
  • خبرنگار : 50180

عضو هیات رییسه مجلس:

با شیوه کنونی استرس کنکور را ۳ سال جلو انداخته‌ایم

با شیوه کنونی استرس کنکور را ۳ سال جلو انداخته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از شیوه کنونی برگزاری کنکور سراسری، گفت: با این شیوه استرس کنکور برای دانش آموزان و خانوده‌هایشان را سه سال جلو انداخته‌ایم.

محمد رشیدی، امروز(دوم مهر) در نشست مدیران مدارس متوسطه کرمانشاه با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با انتقاد از سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور، اظهار کرد: این سیاستگذاری سبب شده از پایه دهم تحصیلی به دانش آموزان استرس وارد شود.

وی ادامه داد: اگر قبلا از پایه دوازدهم برای کنکور به دانش‌آموزان استرس وارد می کردیم، با این شیوه جدید پذیرش دانشگاه‌ها و دخیل کردن معدل در قبولی در کنکور، استرس و فشار وارده به دانش آموزان و خانواده‌ها را سه سال جلو انداخته‌ایم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کدام عدالت آموزشی معدل امتحانات نهایی را در پذیرش دانشگاه‌ها لحاظ کرده‌ایم، گفت: آیا دانش‌آموزی که در فلان مدرسه غیردولتی مناطق مرفه نشین تحصیل کرده را می‌توانیم با دانش‌آموزی که در دورترین و محروم‌ترین نقطه تحصیل کرده، بسنجیم؟

رشیدی با تاکید بر اینکه مدرسه باید کانون آرامش باشد، گفت: امروز بچه های ما در مدرسه حالشان خوب نیست و استرس دارند و باید به دنبال راهی باشیم تا استرس را از روی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برداریم.

وی ادامه داد: روش‌های تدریس و حتی سبک نشستن دانش‌آموزان در کلاس درس مطابق استانداردها نیست و نیاز داریم در حوزه تعلیم و تربیت به الگوهای موفق دنیا نگاه کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: تعلیم و تربیت خشک بر مبنای حافظه محوری سبب شده دانش‌آموزان امروز در روابط اجتماعی خیلی ضعیف باشند و خیلی هاشان بلد نیستند امور روزمره خود را انجام دهند.

رشیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش بر مدار پرورش درست دانش آموزان نیست، ادامه داد: اگر دانش‌آموزان در مدرسه روابط اجتماعی را یاد نگیرند، نتیجه آن برخی پزشکانی می شود که امروز در مواجهه با بیماران حتی سربلند نمی‌کنند که بیمار خود را ببینند و برای نوشتن نسخه بیماران آنقدر کم وقت می‌گذارند که گاها حتی در جریان مشکلات بیمارشان هم به طور دقیق قرار نمی‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حال حاضر مدارس، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه باید محور تعلیم و تربیت باشد، اما مدرسه ای که از حداقل امکانات هم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برخوردار نیست، چگونه می تواند محوریت آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده داشته باشد. مدیران این مدارس عملا نمی‌توانند کاری برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان انجام دهند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اشکالات رتبه بندی معلمان داشت و گفت: رتبه بندی معلم ها اگرچه توانست به وضعیت معیشتی آنان کمک کند، اما اشکالاتی دارد که باعث حداقل رضایتمندی معلم‌ها شده است.

وی با بیان اینکه از دل مدرسه وزیر و مدیرکل و نماینده و معلم بیرون می‌آید، اما متاسفانه در حوزه تعلیم و تربیت خیلی هزینه نمی‌کنیم، تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید در دو حوزه تعلیم و تربیت و مباحث بهداشت و درمان که با جان مردم سروکار دارد، جدی باشند.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه باید قالب فرهنگی آموزش و پرورش حفظ شود، گفت: نباید آموزش و پرورش را سیاسی کنیم.

 رشیدی خواستار برنامه‌ریزی مسئولین آموزش و پرورش کرمانشاه برای دیدار و سرکشی از مدارس استان برای رسیدگی به مشکلات آنها شد و افزود: تنها با حضور در مدارس می‌توان در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و برای حل این مشکلات چاره اندیشی کرد.

وی گفت: آنچه آیت‌الله رئیسی را نزد رهبری و مردم محبوب کرده بود حضور ایشان در میدان عمل بود. ایشان تلاش می کرد با حضور میدانی مسائل و مشکلات را مرتفع کند و برای حل مشکلات کشور باید به سمت این الگوی مدیریتی برویم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۲ ۱۵:۲۷

اینقدر حرف زدین و عمل نکردین تا بچه های ما با این استرس درسشون تموم شد فقط برای ما مونده درمان گوارش خراب که با استرس همراه بوده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۲ ۱۵:۵۹

اقای رشیدی در کنکور مد نظر شما سطح دانش اموزان مناطق محروم و مرفه تاثیری ندارد؟؟؟ لاقل امتحان نهایی از کتاب درسی هست

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۱:۴۳

شما امتحان نهایی ندادی فکر کنم که متوجه باشی ۰.۲۵ چقدر اثر گذار شده و بخش اعظم مطالبم از کتاب درسی نیست !!!

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۸:۳۵

وقتی دانش آموزان مرفه جانعه تمام نمراتشان بیست میشود دیگر یک نمره بیست ما چه فایده ای دارد ؟؟؟؟ یکم فکر کتید بعد کامنت بذارید با معدل ۱۹ هم رتبه چندان خوبی نمیگریم

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۵:۰۳

باسلام من یک دانش آموز کلاس دهم هستم که امسال رو خیلی زحمت کشیدم و نمرات خوبی در امتحان نهایی سال دهم به دست آوردم. یعنی چی که میخواین حذف کنید؟ خیلی هم بهتر از کنکوره سوال ها عین خود کتابه و همه میتونن ۲۰ بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۲ ۲۰:۱۳

خدا خیرت بده دکتر رشیدی بهترینی

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۲۷

ما و خیلی ها مخالفیم.اکثریت با رای گیری مشخص میشه. در حال حاضر که حتی رتبه های اول کنکور هم مخالفت خود را اعلام کردند. از واژه ها درست استفاده کنیم.

avatar

اتفاقا اکثریت جامعه با نظرات و تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی موافق هستند ،حالا بفرمایید چرا؟؟؟ قطعا بایستی یک فیلتر قوی برای ورود و سنجش دانش آموزان حتما وجود داشته باشد.نظام آموزشی کشور جزء مباحث و مسایل کلیدی کشور هست هرچی سخت باشد باسوادتر ند.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۳:۰۳

به عنوان دکتر معلم نظر میدم امسال اطفا تحلیل آماری واقعی در پذیرش رشته های تاپ داشته باشین ببینید به نفع کدوم طبقه و دهک جامعه هست! همین!

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۵:۲۸

از دست تصمیمات الکی شما دختر من با چه معدل خوب و رنگ کلاس آخرش پشت کنکور ماند فرهنگیان نیاورد دیگه برام مهم نیست انتخاب رشته

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۶:۲۶

من ساکن سیستان بلوچستان هستیم مدرسه ما را بیایید نگاه کنید از نزدیک بعد این مصوبه را تایید کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۶:۳۸

الان دانش آموزان دیگه استرسشون ازبین رفته ودارن با واقعیت کنار میان واحساس میکنن درس خواندن واقعی یعنی همین که درس بخونن وباسواد باشن دانش اموزای ما طی چند سال گذشته ازنظرعلمی خیلی خیلی پایین بودن

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۶:۴۳

واقعا حقیقت داره...امسال ترارها ی کنکورطوری بوده که خیلی ازبچه هاقبول نشدن.....ناامیدی به بچه ها واردنکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۶:۴۳

تو را بخدا این تاثیر معدل یازدهم و دوازدهم را با هم برای کنکور۴۰۴ بردارین داریم از استرس بچه ها میمیریم فکر کنکوری های ۴۰۳ را بکنید که الان پشت کنکور ۴۰۴هستن با بیست نا امتحان نهایی و دو تا گنکور سخت آخه مگه انصاف

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۷:۴۷

با سلام و عرض ادب،مخالفت ایشان باروش سنجش دانشجو نمی تواند به دلایلی باشد که در ظاهر بیان کرده اند زیرا اولا استرس چیز بدی نیست . هر ارزیابی عملکردی مقداری استرس دارد که لازم است و باید باشد. اینکه دانش آموز عملکردش در طی سه سال سنجیده شود بهتر است ا

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۷:۵۸

من به عنوان پدر ۲ دانش آموز صحبتهای شما را در مورد فاجعه دخالت معدل در کنکور تایید میکنم و مسئولین انقلاب فرهنگی هم قطعا این را میدانند و صدای خانواده ها و دانش آموزان را در این ارتباط شنیده اند و گویی ارزشی برای این نظرات قائل نیستند . چرا ؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۸

مافیای کنکور داشتیم حالا مافیای کمک آموزشی دهم تا دوازدهم هم بهش اضافه شد تنها چیزی که مهم نیست دانش آموزان خانواده ها و خود علم و دانش و مهارت هست

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۸:۱۲

سوالات امتحان نهایی خیلی بالاتر از اون چیزی هست که در کلاس ها تدریس میشه مثلاً در درس زبان یه آزمون شنیداری از دانش آموزان گرفته میشه که هیچ وقت معلم سر کلاس با بچه ها کار نکرده سر آزمون هم از بلند گوی خراب وبا صدای ضعیف پخش میشد که هیچ کس نمی فهمید

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۲۲:۳۷

واقعاااا همینطوره

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۸:۲۳

سلام مگه میشه استرس را از بین برد!؟ استرس همراه کسی هست که تلاش میکنه. اتفاقا این شیوه کنونی به نفع دانش آموزان مناطق محروم هست و به ضرر مافیای کنکور.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۱۳

آفرین .... از این سیستم دو گروه ناراضی اند ، مافیای کنکور و دانش آموزان راحت طلب و به قول عامیانه تنبل .... اکثر دانش آموزان درس خوان موافق تصمیم شورا هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۸:۲۶

باسلام دقیقا همین طور است استرس بچه ها بیشتر ونگرانی والدین هم از آن بیشتر لطفا فقط سال آخر رو در نظر بگیرید

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۰۸:۳۳

شرط معدل فقط برای کلاس ۱۲باشدتعداد زیادی از کنکوری های ۴۰۲ که بهشون ظلم مظاعف شد دوباره نشستن پشت کنکور

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۰:۰۸

سلام خدا خیرت بده دکتر یکی اومده که حرف دل ما رو بزنه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۰

اگه به معدل بود که رستگار رحمانی نه تنها یک نمیشد بلکه پزشکی در نمیومد..همه رتبه های خوب قدیمی ک معدل پایین بودن رشته شون قبول نمیشدن . دانش آموزانی ک معدل بالا دارن طبعا در کنکور هم بهترعمل میکنن .معدل اگر ملاک باشه آزمون ورودی معنا نداره.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۷

اونچه باید اصلاح بشه اجرای درست تر و تخصصی تر کنکور هر ورودی هست و جلوگیری ازتقلب و پخش و فروش رتبه و سوال و ... نه گذاشتن شرط معدل .اینجوری همه امیدهای اونکه مدرسه ش ضعیفه یا معدلش پایین شده همون سال دهم هم برباد میره.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۰:۳۰

سلام شمارو بخدا زودتر نهایی یازدهم و دهم بردارید تکلیف بچه هامون معلوم بشه دختر من میخواد بخونه ولی هنوز بلاتکلیفه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۴

خیلی ها فرصت کافی در طی سال را ندارند ولی برای کنکور می‌شود وقت گذاشت. شیوه تاثیر نمرات چهار ساله اشتباه است و استرس بیشتری به دانش آموز وارد میکند

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۹

مصوبه شورا بهترین تصمیم هست .... و باعث جدیت دانش آموز و محوریت مدرسه و کتاب می شود.... البته اگر افراد غیر تخصصی و سطحی نگر اجازه دهند ... تشکر بی نهایت از شواری انقلاب فرهنگی

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۳:۰۶

از جامعه و قشر فرهیخته معلمین بعیده چنین برداشتی

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۳۵

من به عنوان مادر یک دانش آموز یازدهم خواهش می کنم تنها کسانی نظر بدن که بچه کنکوری دارند. چون آواز دحل شنیدن از دور خوش است. این مصوبه باعث ایجاد استرس شدید در دانش آموزان شده و راه جبران هم عملا غیر ممکنه. حداقل فقط معدل سال دیپلم تاثیر داشته باشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۱

بنده ۲۵ سال تدریس می کنم و اصلا نظر شما رو کارشناسی نمی دونم ، تاثیر معدل عالی و نه تنها استرس کنکور و مافیاش از بین می‌بره بلکه به نفع یادگیری دانش آموزان هم هست هر کاری اشکالاتی داره ولی این طرح در کل به نفع همه دانش آموزان هست

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۳:۳۰

سلام من یک کنکوری هستم امسال با اینکه خیلی تلاش کردم ،با این تاثیر معدل شکست خوردم خدا از باعث و بانیش نگذرد ،اینده نسل ما را خراب کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۴:۰۶

برادر من امسال یازدهم هست و پارسال هم امتحانات نهایی دهم رو داد . اتفاقا من کاملا موافقم با این سبک و تاثیر امتحانات نهایی ، چون دانش آموز رو وادار می‌کنه کتاب های درسی رو طی سه سال بخونه و سوادش بالاتر بره ، ۴ ساعت کنکور و تکنیک تست ما رو بدبخت کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۸:۰۹

لطفاً قبل از هر چیز افغانیها را به کشورشان برگردانید که همه جوره بار گران بر دوش مردم و آموزش و پرورش هستند. به این ترتیب هزینه هایی که خرج بیگانه میشود ، میتوان خرج مدارس محروم کرد .‌

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۸:۳۵

تاثیر معدل باید برقرار بمونه قبلا که کنکور بود یه سری‌ها کتاب رو میبینن تا دوازدهم ولی الان دانش آموز از پایه و همون ابتدا باید تلاش کنه و بار علمیش رو زیاد کنه نه اینکه فقط دنبال یادگیری روش های تستی و کنکوری باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۱۹:۰۷

خیلی شرایط برا داوطلب ها سخت شده. حداقل همون تاثیر معدل دوازدهم را فقط می گذاشتید. الان کسی که پست کنکور مونده باید دروس یازدهم را هم امتحان بده ،یا کسی که امسال دوازدهم هست اگر پشت کنکور بمونه باید دهم را هم امتحان بده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۲۲:۵۰

من که تو سیستم قدیمی درس خوندم، برا کنکور از سال اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی استرس داشتم

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۳ ۲۳:۰۰

امتحانات نهایی در سه سال ،بهترین تصمیم برای کنکور و روش غلط تست زنی برای ورود به دانشگاه می باشد. دانش آموزی که علاقمند به دانشگاه هست ،از اول می داند باید ،درس بخواند ....

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۴ ۰۰:۴۵

دخترم همش استرس داره تاثیر معدل رو ممنون میشم بردارید چون ترمیم یک بار انجام میشه و بچه ها اگر خراب کرده باشند اینده‌شون خراب میشه تو رو خدا با سرنوشت این بچه ها بازی نکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۴ ۰۰:۵۴

تاثیر معدل به ضرر بچه هاست دخترم همش استرس داره و اگر بچه ای معدلشو خراب کنه اینده ش خراب میشه تاثیر معدلو حذف کنید یا اینکه مثل کنکور هر سال برگزار بشه واینکه سال دوازدهم تاثیر معدل باشه با تاثیر ۳۰ درصدی ویازدهم هم با تاثیر مثبت

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۴ ۰۱:۰۵

تو را خدا به داد این بچه ها برسین واقعا شب چطورراحت میخوابید با این بدتر کردن وضعیت کنکور تاثیر معدل واقعا استرس دانش آموزان رو چند برابر کرده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۵

من امسال فارغ التحصیل شدم رشته ریاضی با معدل ۱۶ سال آخر تو مدرسه غیر انتفاعی هفتاد میلیون تومنی درس خوندم وضعم این شد ... وای به حال اون بنده خداهایی که تو مناطق محروم هستن