• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070704880
  • خبرنگار : 50416

کلاس ۳۸ نفره در دبیرستان سمپاد همدان و نگرانی والدین

کلاس ۳۸ نفره در دبیرستان سمپاد همدان و نگرانی والدین
عکس تزیینی است

ایسنا/همدان مدارس تیزهوشان تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان فعالیت می‌کنند. امکانات این مدارس معمولا از دیگر مدارس بیشتر است برای تحصیل در انها شرایط خاصی در نظر گرفته شده و باید در آزمون ورودی قبول شد.

دبیرستان علامه حلی ۱ همدان یکی از پر افتخارترین و قدیمی‌ترین این دبیرستانها در استان همدان است که در تقاطع بلوارهای ارم و جوان واقع شده که در دو مقطع متوسطه اول و دوم دانش آموزان در آن به تحصیل ادامه می‌دهند.

با وجود اینکه شهریه تحصیل در مقطع متوسطه دوم این دبیرستان امسال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده اما با خبر شدیم تعداد دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی فیزیک آن ۳۸ نفر هستند.

کلاس ۳۸ نفره پایه دهم رشته ریاضی فیزیک دبیرستان علامه حلی ۱ همدان، سبب نگرانی والدین این دانش آموزان شده است چرا که این تعداد دانش‌آموز در یک کلاس درس آن هم در مدرسه تیزهوشان با استانداردهای این مدارس در تضاد است و به گفته برخی از والدین باعث افت کیفیت و تحصیل این دانش آموزان خواهد شد.

والدین یکی از دانش آموزان گفت: حضور ۳۸ دانش‌آموز در کلاس درس متوسطه دوم رشته ریاضی فیزیک، ضمن اینکه مغایر با استانداردهای آموزشی است، به طور قطع با استانداردهای این مدارس در تضاد است و باعث افت کیفیت و تحصیل دانش آموزان خواهد شد.

یکی دیگر از والدین که خود فرهنگی است نیز مطرح کرد: تدریس و مدیریت کردن ۳۸ دانش آموز نوجوان بسیار سخت است و کیفیت آموزش این دانش آموزان از سطح متوسط هم پایین‌تر خواهد بود.

در صورت دو کلاسه کردن دانش آموزان مجبور بودیم از دبیران سطح پایین تر استفاده کنیم

سرپرست اداره استعدادهای درخشان استان همدان با بیان اینکه در سطح استان ۱۳۵ کلاس درس تیزهوشان داریم، گفت: از این تعداد، ۱۳۴ کلاس درس کمتر از ۲۶ دانش آموز و حتی یک کلاس ۲۰ دانش آموز دارد اما متاسفانه تعداد دانش آموزان در پایه دهم رشته ریاضی فیزیک دبیرستان علامه حلی ۱ همدان بالاتر رفته و استاندارد لازم رعایت نشده است.

روح الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: سعی کردیم دانش آموزان این پایه در دو کلاس درس ساماندهی شوند اما بدلیل اینکه برای دبیران این دانش آموزان مقدور نبود برای دو کلاس، دو ساعت متفاوت اختصاص دهند، این امر محقق نشد.

بابایی تاکید کرد: در صورت دو کلاسه کردن دانش آموزان مجبور بودیم از دبیران سطح پایین تر استفاده کنیم و تامین دبیران با کیفیت حال حاضر برای دو کلاس امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه معمولا در رشته‌های دبیرستانی مدارس سمپاد ریزش داریم و ممکن است سال آینده تعداد این دانش آموزان بدلیل انتقال و جابجایی به ۳۰ یا ۳۲ نفر کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در این کلاس نیز استانداردهای لازم از نظر تعداد دانش آموزان رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha