• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070705198
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد

جلوگیری از هدررفت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در همدان 

جلوگیری از هدررفت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در همدان 

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش هدررفت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در استان خبر داد و گفت: این اقدام در سه سال صورت گرفته و ناشی از نشت‌یابی شبکه توزیع و انشعابات است. 

فرهاد بختیاری‌فر شنبه ۷ مهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدررفت آب در شبکه توزیع به مقدار آبی اشاره دارد که در حین انتقال از منابع آب تا محل مصرف نهایی به دلایل مختلف از دست می‌رود و به مقصد نمی‌رسد و شامل هدررفت واقعی، ظاهری و مصارف مجاز بدون درآمد است.

وی تصریح کرد: هدررفت واقعی، شامل؛ نشت‌ها، ترکیدگی‌ها و خرابی‌های شبکه لوله‌کشی است که باعث می‌شود آب به صورت فیزیکی از شبکه توزیع خارج شود. این نوع هدررفت بیشتر به دلیل مشکلات زیرساختی و نگهداری ضعیف ایجاد می‌شود.

بختیاری‌فر با بیان اینکه هدررفت ظاهری نیز شامل؛ خطاهای اندازه‌گیری، سرقت آب و یا عدم دقت در ثبت و محاسبه آب مصرفی است، ادامه داد: این هدررفت به معنای از دست دادن واقعی آب نیست، بلکه ناشی از نواقص اداری و مدیریتی در سیستم توزیع است. 

این مقام مسئول یادآور شد: مصارف مجاز آب بدون درآمد، تحت نظارت شرکت‌های آب و فاضلاب صورت گرفته است اما هیچ‌گونه درآمدی برای این شرکت‌ها به همراه نداشته و شامل مصارف آبرسانی سیار، تعرفه رایگان و شست‌وشوی شبکه‌های آبرسانی است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه جلوگیری از هدررفت واقعی آب اهمیت زیادی برای ما دارد، اظهار کرد: قدمت و فرسودگی لوله‌ها، فشار بالای آب در شبکه، خرابی تجهیزات و عدم نگهداری و تعمیرات به موقع آن‌ها منجر به هدررفت آب در شبکه توزیع می‌شود که با نوسازی و تعمیر شبکه لوله‌کشی، استفاده از فناوری‌های نوین مانند سیستم‌های هوشمند برای پایش و شناسایی نشت‌ها و مدیریت فشار برای کاهش و تنظیم فشار در شبکه توزیع برای جلوگیری از آسیب به لوله‌ها، می‌توان از هدررفت آب در شبکه توزیع جلوگیری کرده و منابع آبی را به طور بهینه‌تری مدیریت کرد. 

بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته توسعه و اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، اصلاح و بازسازی ۳۱۶۴ رشته انشعابات فرسوده، استانداردسازی ۵۳۶۵ رشته انشعاب، تعویض ۳۷ هزار و ۴۸۷ فقره کنتور فرسوده، نشت‌یابی ۲۱۰۱ کیلومتر شبکه توزیع آب و نشت‌یابی ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ رشته انشعاب، منجر به کاهش هدررفت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در شبکه توزیع آب استان همدان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha