• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070705248
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون‌استاندا خبر داد

اختصاص ۳۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات به آتش‌نشانی‌های‌ کردستان

اختصاص ۳۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات به آتش‌نشانی‌های‌ کردستان

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طی ۳ ساله اخیر ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات تحویل سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های استان شده است.

  کیومرث حبیبی امروز شنبه (7 مهر) در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در سنندج اظهار کرد:‌ سازمان آتش‌نشانی و کسانی‌ که در این حوزه فعالیت می‌کنند متخصص هستند و جدای از تخصصی که دارند ایثارگر و حافظ مال و جان دیگران‌ هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن برای کسانی که ایثارگر هستند واژه و عنوان آدمیت را بیان می‌کند و آتش‌نشان‌ها در این رسته قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت امروز جهان و نیازها در حوزه توسعه شهری هم گریزی زد و گفت: امروز فضاهای باز شهری در دنیا در حال نابودی است و تمرکز و تراکم در شهرها روز به روز در حال افزایش است.

حبیبی خاطرنشان کرد: می‌طلبد به صورت ویژه و حساس به حوزه خدمات شهری و دستگاه‌های مرتبط به این حوزه مانند سازمان‌های آتش‌نشانی توجه شود.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در نواحی منفصل شهری، عنوان کرد: به ازای هر خانه که در نایسر احداث می‌شود نگرانی در مدیریت شهری به واسطه احداث بناهای غیراصولی بیشتر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: در ارتباط با بارندگی‌ها هم همین وضعیت وجود دارد، از سویی افزایش نزولات آسمانی باعث خیر و برکت در حوزه کشاورزی و رفع کمبود آب می‌شود اما از سوی دیگر به واسطه آبگرفتگی و مشکلات در این حوزه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و موجب تحمیل بار کاری بیشتر به پرسنل شهرداری می‌شود.

حبیبی در ادامه به تلاش در زمینه تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری‌های استان گریزی زد و افزود: در این زمینه هرآنچه در توان داشته باشیم بکار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در طول ۲۵ ماه مسئولیت در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، سومین بار است که در جمع ‌آتش‌نشانان حضور پیدا می‌کنم.

وی گفت:‌ در طول دهه ۹۰ تنها ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات تحویل شهرداری‌های کردستان شده است اما طی ۳ ساله اخیر ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات تحویل سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های استان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: روز گذشته در گردنه صلوات‌آباد به واسطه حادثه رانندگی ۲ نفر فوت کردند و چندین نفر مجروح شدند مشابه این حادثه در طول سال چندین مرتبه در این محدوده صورت می‌گیرد.

حبیبی با بیان اینکه ۴.۵ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر جاده تا گردنه صلوات‌آباد اتوبان نیست، اظهار کرد:‌ ۹۰ درصد حوادث جاده‌ای در این فاصله اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در کنار تلاش برای تامین اعتبار برای ارتقای این مسیر در حوزه فرهنگ‌سازی نیز اقدامات اساسی صورت بگیرد.

به گفته حبیبی، توسعه آموزش‌های پیشگیرانه باید بیش از پیش ورود و این مهم از سطح مهدکودک‌ها و مدارس شروع و در سایر سطوح جامعه گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha