این همایشها با هدف ایجاد بستری برای ارائه یافتههای علمی، تبادل تجربه میان پژوهشگران و بهرهمندی معلمان و ذینفعان اصلی نظام تعلیم و تربیت برگزار شد که شرکتکنندگان شامل اساتید برجسته، پژوهشگران، معلمان فرهیخته و صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت از سراسر کشور بودند و امکان گفتوگوی تخصصی پیرامون چالشها و افقهای پیشروی نظام تربیتی فراهم شد.
چهارمین همایش ملی «دانشآموزش محتوا(PCK) در امور تربیتی» امروز سهشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۴ در سالن اجتماعات پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد کە علاوه بر ارائه مقالههای پژوهشی، بخشی از برنامهها به صورت آنلاین نیز در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.
از مجموع ۳۶۹ مقاله ارسالی، ۳۵ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب و ۵۰ پوستر چاپ شد و در معرض دید شرکتکنندگان قرار گرفت و همچنین برخی مقالات به دلیل عدم برخورداری از ویژگیهای علمی حذف و ۱۰۲ مقاله دیگر مورد پذیرش قرار نگرفتند.

همایش ملی آموزش محتوا پلی میان نظریه و نیازهای جامعه است
دبیر علمی همایش ملی امور تربیتی گفت: این همایش فرصتی برای آشنایی پژوهشگران با یافتههای علمی روز و ایجاد پیوند میان مبانی نظری و نیازهای جامعه است.
فرانک قدسی در حاشیە چهارمین همایش ملی آموزش محتوا در امور تربیتی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به برگزاری این همایش در استان کردستان و با همکاری حوزه پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور، اظهار کرد: این همایش با حضور گسترده پژوهشگران برگزار شد و ۳۶۹ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، ۳۵ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شدند و ۹ مقاله امروز در پنلهای برنامه ارائه خواهند شد. مابقی مقالات نیز به صورت مجازی در سامانه بارگذاری خواهد شد.
وی افزود: همچنین ۱۷۸ پوستر بین مقالات انتخاب شد که ۵۰ پوستر چاپ و در معرض دید حاضران قرار گرفت. برخی مقالات به دلیل عدم برخورداری از ویژگیهای علمی حذف شدند و ۱۰۲ مقاله دیگر نیز مورد پذیرش قرار نگرفتند.
قدسی در ادامه تصریح کرد: این همایش نسبت به دورههای گذشته تفاوتهایی داشت؛ تنوع موضوعات و عناوین و همچنین تنوع دانشگاهی پژوهشگران و مشارکت بالای آنها باعث شد استقبال چشمگیری از این دوره به عمل آید.»ک
دبیر علمی همایش تأکید کرد: امیدواریم یافتههای علمی ارائه شده در این همایش، زمینهساز بهکارگیری موثر پژوهشها در آموزش و تربیت دانشآموزان و ارتقای کیفیت آموزش محتوا در امور تربیتی باشد.

دانشگاه فرهنگیان زمینه بهرهمندی معلمان از یافتههای علمی را فراهم میکند
رئیس دانشگاە فرهنگیان کردستان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت تلاش میکند زمینهای فراهم کند تا محققان و پژوهشگران حوزههای مختلف تعلیم و تربیت یافتههای خود را به اشتراک بگذارند و معلمان بهعنوان ذینفعان اصلی از این یافتهها بهرهمند شوند.
سید شهاب ارکیان در حاشیە این همایش در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تحولات اخیر در نظام تعلیم و تربیت و لزوم بهکارگیری شیوههای نوین آموزشی، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با هدف کسب مرجعیت علمی در حوزه تعلیم و تربیت، بستری فراهم میکند تا پژوهشگران رشتههای مرتبط با آموزش و تربیت یافتههای خود را ارائه و تجربههای علمی خود را به اشتراک بگذارند.
وی افزود: همکاران من برای پنجمین سال متوالی میزبان برگزاری همایش آموزش محتوا در امور تربیتی در سطح کشور هستند، هر سال این همایش با عنوانی متمایز برگزار میشود و امسال نیز پنجمین دوره این همایش با حضور پژوهشگران و معلمان در دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد.
ارکیان با اشاره به فرآیند داوری مقالات تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مقاله مورد ارزیابی کمیته علمی و داوران قرار گرفت و حدود ۲۰ مقاله مجوز ارائه شفاهی یافتند که در دو نوبت صبح و عصر و در سه پنل به حاضران ارائه خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این همایش زمینه بهکارگیری آخرین یافتههای علمی در حوزه تعلیم و تربیت، بهویژه در زمینه آموزش محتوا در امور تربیتی، را در مدارس و نظام آموزشی استان فراهم کند.
انتهای پیام


نظرات