• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070806376
  • خبرنگار : 50034

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

‌شهادت مزد ‌سید حسن نصرالله‌ بود

‌شهادت مزد ‌سید حسن نصرالله‌ بود

ایسنا/همدان  نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهید سید حسن نصرالله در حالی زندگی می‌کرد که هر لحظه امکان ترور او وجود داشت و شهادت برای او رویدادی قابل انتظار بود و در اصل مزد او بود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی یکشنبه ۸ مهرماه در اجلاس استانی نماز در سالن شهدای استانداری همدان، با بیان اینکه نمازی که نگه داشتن آن نیاز به مجاهدت دارد، در اصل نماز و مورد تأیید خداوند است، اظهارکرد: نمازی که نتواند مسئولیت پذیری ایجاد کند، نماز مجاهدانه نیست؛ با همین نماز علی(ع) را در محراب هم به شهادت می‌رسانند، بنابراین اگر مسئولیت پذیری نباشد خیلی از اتفاقات این چنینی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به آیه ۴۰ سوره حج، افزود: در این آیه خداوند از انسان‌هایی سخن می‌گوید که بی‌گناه از سرزمین‌های خود اخراج شده‌اند و دعوای آنها با قوم ظالم به خاطر خداست و در اصل دعوا بر سر دین است. دعواهای شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیست نیز هرچند که در حال حاضر دین و خدایی ندارند اما شکل گیری آن به خاطر دین و خدا بوده است. در این آیه قرآن کریم می‌فرماید اگر جهاد نبود و عده‌ای جوان در جهاد به شهادت نمی‌رسیدند خبری از کلیساها، مساجد و نماز نبود و این جهاد است که نماز را نگه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اما کدام نماز است که باید برای آن جهاد کرد و سید مقاومت برای آن نماز فدا شد تا اصل نماز باقی بماند، اگر نماز برای مستکبر ضرری نداشته باشد مصداق این آیه نمی‌شود، ممکن است مرجع تقلیدی به استکبار کمک کند و نماز هم بخواند. نمازی که نگه داشتن آن نیاز به مجاهدت دارد، در اصل نماز و مورد تأیید خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید از نگه داشتن دین خدا نترسید، مجاهدت‌های حزب‌الله در نگه داشتن نماز را بررسی کرد و گفت: خداوند می‌فرماید اگر در مقابل طغیانگران نایستیم مساجد را هم خراب می‌کنند. یکی از خصوصیات نمازگزار مسئولیت‌پذیر بودن اوست، اگر انسان نماز بخواند اما نسبت به سرنوشت کودکان غزه بی‌توجه باشد و نسبت به آن مسئولیت‌پذیری که خداوند در سوره حمد می‌فرماید متعهد نباشد، مصداق این آیه نخواهد بود.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که چگونه می‌شود نسبت به ناموس اسلام بی‌تفاوت بود و نماز خواند، خاطرنشان کرد: همچون بسیاری از کشورهای اسلامی که  ‌نماز می‌خوانند، اما این چه نمازی است که دو میلیارد مسلمان کشتارهای رژیم منحوس اسرائیل را نگاه می‌کنند و هیچ کاری نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha