• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071008301
  • خبرنگار : 50490

نماینده ولی فقیه در مازندران:

در امر شناسایی،حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم

در امر شناسایی،حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نخبگان استعداد خود را در اختیار بیگانان قرار ندهند مبادا در جنایت آنها سهیم شوند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۱۰ مهر در همایش تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: ضعف برخی دستگاه‌های اجرایی این است که نه تنها نخبگانی نیستند بلکه نخبه‌کش، نخبه‌ران بوده و سنگ لای چرخ نخبگان می‌گذارند لذا ضروری است؛ خود در تراز نخبگان قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش نخبگان در توسعه پایدار و رشد جامعه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: استعداد نباید باعث غرور افراد شود بلکه با بهره‌برداری درست در خدمت به مردم و میهن بکار گیرد آنوقت فرد باید به خود افتخار کند.

آیت الله محمدی لائینی بر ضرورت نشست‌ها و ارتباطاتی که منجر به همکاری و هم افزایی بین نخبگان حوزه‌های مختلف می‌شود تاکید کرد و گفت: این تعامل سبب پویندگی و رشد متوازن بین نخبگان می‌شود. بنیاد ملی نخبگان باید این زمینه را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه مازندران با اشاره به اینکه نخبگان ما در معرض آسیب جدی هستند، اظهار کرد: نخبگان باید به این امر توجه کنند که شیاطین و دزدان استعدادها به دنبال آنها هستند و باید از شر آنها خود را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرویس جاسوسی دنیا در پویش شرکت‌های معمولی با دعوتنامه‌های جذب در کشورهای دیگر به دنبال شکار نخبگان مدارس تیزهوشان واستعدادهای برتر هستند تا آنها را به دام خود اسیر کنند.

در امر شناسایی،حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم

آیت الله محمدی لائینی خطاب به متولیان امر یادآور شد: مبادا شرایطی ایجاد کنید که نخبگان را در کشور تربیت کنیم ولی لقمه را بیگانگان بخورند باید در امر شناسایی، هدایت، حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید براینکه از سرمایه‌های کشور صیانت شود، یادآور شد: لازم است مسئولان، خانواده‌ها و دانشگاه‌ها هوشیار باشند که خطر بزرگی در کمین است نیاز است هشدارهای بصیرتی داده شود.

به گفته آیت الله لائینی، نخبگان باید دارای سواد، بصیرت و زندگی نخبگانی باشند اگر بصیرت کافی نباشد این نخبگان در اختیار افراد ناشایست قرار خواهند گرفت، نخبگان باید بدانند به ندای چه کسانی لبیک می‌گویند لبیک به دشمنان دین از روی ناآگاهی یعنی شریک در جنایت دشمنان؛ اگر در شاخه نظامی بکارگیری شوند؛ در قتل عام مظلومان جامعه شریک، مزدور و وطن فروش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هرنخبه که مشکل ظالمی را حل کند در جنایت وی سهیم است، افزود: چه بسا سلاح‌هایی که منجر به کشتار ۱۵ هزار کودک و معلولیت هزاران کودک مظلوم در کشورهای مسلمان شد؛ توسط نخبگان کشورهای دیگر ساخته شده که ناآگاهانه به نام نخبه جذب این کشورها شدند و تا ابد در نسل‌کشی این جنایتکاران سهیم هستند.

نماینده ولی فقیه مازندران ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم نخبگان ایران نسبت به نخبگان دیگر کشورها این است که بدون کمک دنیا در شرایط تحریم و سنگ اندازی به درجه نخبگی رسیدند.

در امر شناسایی،حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی نخبگان در خدمت فرهنگ مبتذل و زندگی سکولار جدایی دین از زندگی قرار گرفتند، یادآور شد: این خطر بزرگی است، نخبگان قبل از همکاری و ورود به حوزه‌ای ابتدا بررسی کنند. افتادن در مسیری که آحادی را به فساد بکشانند راهی‌ست که برگشتن وتوبه کردن را سخت می‌کند.

در امر شناسایی،حمایت و حل مشکلات نخبگان بطور جدی ورود کنیم

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر علم با علوم دینی همسو شده و در ترویج اخلاق و معنویت گام بردارد مفید است. در غیر اینصورت علم بدون دین، سلاح برنده برای نسل‌کشی است چیزی که در لبنان و غزه و دیگر کشورهای مظلوم جهان شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha