• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1403071109188
  • خبرنگار : 90047

دختر تاریخ ساز اسکواش: هدفم المپیک است اگر مسئولان حمایت کنند

دختر تاریخ ساز اسکواش: هدفم المپیک است اگر مسئولان حمایت کنند

فرشته اقتداری گفت: هدفم المپیک است، اگر مسئولان اسکواش را حمایت کنند.

فرشته اقتداری دختر تاریخ ساز اسکواش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار کسب مدال طلا در مسابقات اسکواش سه هزار دلاری بین‌المللی PSA (انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان جهان) در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی را داشتید یا خیر؟ اظهار کرد: تنها حریف سرسخت من در این رقابت‌ها حریفی از آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم بود که همه تصور می‌کردند در این مرحله بازی را به او که قهرمان دوره‌های قبل بود، واگذار خواهم کرد که با شکست او انگیزه مضاعفی پیدا کردم تا مرحله فینال پیش بروم. البته او سخت‌ترین حریف من بود و یقین داشتم با شکست او قهرمان این رقابت‌ها خواهم شد.

وی گفت: از ۱۱ سالگی اسکواش را شروع کردم و در سن ۱۶ سالگی برای اولین بار به مسابقات جهانی رفتم که نتیجه‌ای کسب نکردم. از آن سال تاکنون به جز مسابقات آسیایی، در جهانی حضور نداشتم تا امسال که در تورنمنت قهرمانی آسیا در هند شرکت کردم و سوم شدم و سپس در مسابقات انجمن حرفه‌ای اسکواش‌بازان جهان حضور پیدا کردم و برای نخستین بار درتاریخ اسکواش به عنوان قهرمانی دست یافتم. امیدوارم با این عنوان اسکواش جایگاه خود را پیدا کند و مسئولان، این رشته را نیز مورد حمایت خود قرار دهد.

دختر تاریخ ساز اسکواش یکی از مشکلات خود را عدم حمایت اسپانسرها عنوان کرد و افزود: عدم حمایت اسپانسرها از این رشته سبب شده تا شرایط سختی برای اعزام‌ها داشته باشیم، به طوری که برای حضور در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی ۶۰ میلیون خودم هزینه کردم و مابقی را فدراسیون کمک کرد تا بتوانم در این تورنمنت شرکت کنم. امیدوارم با مدال طلایی که کسب شد مورد حمایت و توجه اسپانسرها قرار بگیریم تا دغدغه‌ای برای اعزام به مسابقات نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر شرایط برگزاری میزبانی مسابقات اسکواش را در کشور داشتیم قطعا به راحتی می‌توانستیم امتیاز جمع کنیم و رنکینگ خود را با کمترین هزینه افزایش دهیم اما چون این شرایط را نداریم و هزینه‌های اعزام سنگین است معمولا اسکواش بازان کمتری به صورت آزاد و با هزینه شخصی در چنین تورنمنت‌هایی حضور پیدا می‌کنند و این مساله سبب افت رنکینگ اسکواش بازان شده است.

اقتداری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را حضور در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس عنوان کرد و گفت: با توجه به المپیکی شدن این رشته، امیدوارم وزارت ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشد تا با حضور در مسابقات مختلف و افزایش رنکینگ خود بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم همانند سایر اسکواش‌بازان باتجربه و حرفه‌ای این رشته بیشترین زمان خود را صرف درآمدزایی می‌کنید یا تمرکزتان بیشتر روی تمرینات است؟ خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدفم زمان زیادی را صرف تمرینات در شیراز یا کیش می‌کنم و اگر فرصتی پیش آید به خاطر تامین معیشت مربیگری نیز می‌کنم تا هزینه‌های جانبی خود را تامین کنم.

دارنده مدال طلای مسابقات انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان جهان درباره حضورش در مسابقات شش هزار دلاری بین‌المللی PSA در پرتغال، گفت: در حال حاضر رنکینگ من ۲۸۸ است و کسانی می‌توانند در این تورنمنت شرکت کنند که رنکینگ بالایی داشته باشند. البته هنوز معلوم نیست که اسم من در جدول مسابقات قرار بگیرد یا خیر اما امیدوارم تا ۲۴ مهر که فرصت ثبت نام در این مسابقات را داریم با توجه به رنکینگم در جدول مسابقات قرار بگیرم تا با حضور در این مسابقات امتیاز بیشتری را کسب کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha