• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071511282
  • خبرنگار : 50187

فرمانده انتظامی اعلام کرد

کشف ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان/ اعمال قانون ۸۸۰۰ راننده در روز

کشف ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان/ اعمال قانون ۸۸۰۰ راننده در روز

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان به طور متوسط روزانه بیش از ۸۸۰۰ راننده متخلف اعمال قانون می‌شوند.

سردار ناصر فرشید شامگاه ۱۴ مهرماه در گفت و گوی رسانه‌ای به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تبریک عملیات موشکی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاهیان ما به جهان ثابت کردند نظام ما یک نظام الهی است.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان فراجا افزود: همکاران ما مجاهدین فی سبیل الله و شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند.

فرشید در ادامه با بیان اینکه آرامش کشور ما مرهون خون شهداست و همکاران ما در جای جای ایران برای امنیت مردم جانشان را کف دست دارند، تصریح کرد: در استان کرمان سال گذشته هفت شهید انتظامی تقدیم کردیم که پنج نفر در حمله تروریستی ۱۳ دی ماه به شهادت رسیدند و همه همکاران من به عنوان سرباز ولایت ۲۴ ساعته آماده اجرای ماموریت‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: امنیت اتفاقی نیست و باید آن را خلق و حفظ کرد و پلیس از نقطه صفر مرز تا عمق کشور در ماموریت‌های مختلف در حال خدمتگزاری به مردم است و از ابتدای امسال در انتظامی کل کشور ۴۵ شهید در راه امنیت و آرامش مردم عزیز تقدیم شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری به مردم توفیق و نعمت الهی است، افزود: در انتظامی استان کرمان پلیس‌های تخصصی و رده‌های مختلف براساس وظایف تعریف شده مثل پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، امنیت اقتصادی، فتا، راهور و ... در حال انجام وظیفه هستند.

فرشید در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های پلیس، مقابله با مواد مخدر و برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر است، گفت: بیش از ۱۸ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان کرمان کشف و قاچاقچیان دستگیر شدند. ضمن اینکه در کشف مواد در حال حاضر رتبه دوم کشور را داریم.

دستگیری ۵۰۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر

وی با اشاره به دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر که یکی از دغدغه‌های مردم است، بیان کرد: بیش از ۵۰۰۰ نفر در این رابطه از ابتدای امسال دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به هوشمندسازی پلیس در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ رده انتظامی ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضایی دارند که این اقدامات در راستای تسهیل در کار مردم است.

وی درباره خودروهایی که مزاحمت ایجاد می‌کنند از جمله خودروهای شوتی، اظهار کرد: به صورت محسوس و نامحسوس در درون شهر و جاده‌ها طی نیمه نخست امسال موفق شدیم بیش از ۵۱۰۰ خودروی شوتی و تغییر وضعیت داده شده را توقیف کنیم و در حال طی مراحل قانونی هستند.

فرشید گفت: همچنین در مدت مذکور بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان کشف شده است.

جان باختن ۶۳۰ نفر در تصادفات رانندگی امسال

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش وقوع تصادفات رانندگی و فوتی‌ها در سال جاری بیان کرد: آمار مجروحان افزایش داشته و متاسفانه امسال براثر تصادفات در سطح استان کرمان بیش از ۶۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۶۰۰ نفر در حوادث رانندگی مجروح شده و بسیاری از این افراد با نقص عضو روبه‌رو هستند.

فرشید ضمن توصیه به رانندگان برای احترام گذاشتن حقوق دیگران، تصریح کرد: شایع‌ترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است.

وی بیان کرد: در سال جاری بیشترین تصادفات رانندگی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد و کهنوج رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه دوربین‌های پایش تصویری بازدارنده است، گفت: در جاهایی که دوربین هست، کاهش تصادفات را داریم و پیگیر افزایش دوربین‌ها در جاده‌های استان و درون شهرها هستیم.

وی بیان کرد: در سطح استان کرمان به طور متوسط روزانه بیش از ۸۸۰۰ راننده متخلف اعمال قانون می‌شوند.

فرشید در ادامه به افزایش ۲۱ درصدی جرائم فضای مجازی در استان کرمان طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند و بیشترین فراوانی جرائم فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری(۳۷ درصد)، برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت (هشت درصد) و مزاحمت اینترنتی (پنج درصد) است.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی سرقت‌ها در استان در ۶ ماه گذشته اظهار کرد: بیشترین موارد سرقت‌های خرد است که بیش از ۵۸ درصد را شامل می‌شود که البته برای کشفیات هم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش، افزایش ۱۰ درصدی تماس مردم با فوریت‌های ۱۱۰ را نشان‌دهنده اعتماد مردم به پلیس برای پیگیری خواسته‌هایشان دانست.

کشف بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق

فرشید با اشاره به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳۰۰۰ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل دادیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند. ضمن اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره پلیس به مردم گفت: در کلانتری‌ها نیز مشاور داریم و اقدامات مددکاری و مشاوره انجام می‌دهند و بسیاری از پرونده‌های کلانتری با همکاری مشاوران به سمت صلح و سازش هدایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha