• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071511512
  • خبرنگار : 50176

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت کار: 

۳۷ درصد فوتی‌های حوادث کار در واحدهای صنعتی رخ می‌دهد

۳۷ درصد فوتی‌های حوادث کار در واحدهای صنعتی رخ می‌دهد

ایسنا/لرستان دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت کار گفت: ۳۷ درصد فوتی‌های حوادث کار بدلیل عدم رعایت ایمنی در واحدهای صنعتی رخ می‌دهد.

علیرضا دشتدار در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در بحث حوادث ناشی از کار مولفه‌های مختلفی وجود دارد و یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت بوده و باید بررسی شود صنعت و شهرک‌های صنعتی است.

وی بیان کرد: ۳۷ درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در حوزه صنعت است و بیشترین مشکلات و عدم رعایت ایمنی‌ها در حوزه صنعتی و غالبا شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی که وزارت کار و تعهد قانونی که در قبال پاسخ به این موضوع و احصاء موارد و مشکلات دارد بازرسی کار بصورت ویژه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود در مقابل شهرک‌های صنعتی قانونی، به دلیل کمبود بازرس نمی‌توانیم در قبال شهرک‌های صنعتی پاسخگو باشیم اما می‌توان در قالب پدافند اجتماعی به این وضعیت رسیدگی کنیم.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت کار ادامه داد: بازرسی از این شهرک‌ها در قالب پدافند اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است چون مسئولیت قانونی متوجه وزارت کار نیست بلکه متولی سازماندهی وضعیت شهرک‌های صنعتی وزارت صمت است.

وی از تشکیل یک کارگروه در سازمان پدافند غیرعامل با حضور پدافند اقتصادی، وزارت صمت و مدیر عامل شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: در این کارگروه مقرر شد مدیریت شهرک‌های صنعتی وزارت صمت پیشنهادات خود را مانند مبحث ۲۱ مقررات ساختمان، چک لیست‌هایی که مدنظر پدافند غیرعامل است ارائه دهند.

دشتدار تصریح کرد: به گفته سازمان شهرک‌های صنعتی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی فاقد مجوز و یا خصوصی‌اند و خارج از مسئولیت قانونی این سازمان هستند.

وی ادامه داد: باید آموزش عمومی به مدیران این واحدها در راستای مسئولیت آنان در قبال رعایت ایمنی کار که چک لیست آن توسط بازرسان ما انجام می‌گیرد ارائه و اینکه چه پارامترها و مولفه‌هایی از طرف پدافند غیرعامل مدنظر است به آنان ارائه شود.

دشتدار در پایان گفت: این موضوع از طرف پدافند غیرعامل وزارت کار به جد درحال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha