• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403071511563
  • خبرنگار : 30057

فراجا برای بهره‌برداری از فناوری‌های بومی ۳ تفاهم‌نامه امضا کرد

فراجا برای بهره‌برداری از فناوری‌های بومی ۳ تفاهم‌نامه امضا کرد

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا) در حاشیه رویداد هوشمندسازی پلیس با انعقاد ۳ تفاهم‌نامه همکاری اقدام به بهره‌برداری از فناوری‌های بومی در جهت رفع نیازمندی‌های خود کرد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه سومین رویداد تخصصی عرضه و تقاضا فناوری‌های نوین و هوشمند ساز پلیس که از صبح امروز، یکشنبه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، فراجا سه تفاهم‌نامه همکاری به امضا رساند.

جزئیات این همکاری‌ها به این شرح است:

همکاری صندوق نوآوری و فراجا

در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و به منظور فراهم‌آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات و خدمات فناورانه در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های مالی و اجرایی متقابل برای توسعه فناوری و نوآوری در تأمین نیازهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های تعیین شده است.

در این تفاهم‌نامه فراجا متعهد شد تا نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات خود در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و انجام تعهدات ناشی از آن بر اساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول، تدوین و ارسال فهرست خدمات و محصولات مورد نیاز فراجا و نهادهای زیرمجموعه آن به منظور تأمین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و اطلاع‌رسانی خدمات صندوق به نهادهای زیرمجموعه فراجا به منظور تشویق آنان به تأمین نیازهای فناورانه خود از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کند.

همکاری با هدف تأسیس یا تقویت شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراجا در چارچوب دستورالعمل‌ها و ضوابط موجود و تسهیل فرآیندهای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین نیازهای نهادهای زیرمجموعه فراجا و به‌کارگیری محصولات دانش‌بنیان از دیگر تعهدات فراجا به شمار می رود.

همچنین تعهدات صندوق نوآوری در این تفاهم‌نامه به این شرح است:

* استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و انجام تعهدات ناشی از آن بر اساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول؛

* معرفی محصولات، خدمات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به فراجا بر اساس نیازهای اعلامی از سوی نهادهای زیرمجموعه آن؛

* ارائه تسهیلات به منظور کمک در خرید محصولات و خدمات مورد نیاز نهادهای زیرمجموعه فراجا از شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت ارائه وثایق و تضامین لازم از سوی نهادهای مزبور در چارچوب قوانین و ضوابط؛

* تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی فراجا در قالب تسهیلات، لیزینگ، ضمانت‌نامه یا سرمایه‌گذاری در چارچوب قوانین و ضوابط؛

* ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی پایدار به شرکت‌های دانش‌بنیان واجد شرایط معرفی‌شده از سوی فراجا در چارچوب قوانین و ضوابط؛

* ارائه خدمات توانمندسازی، مشتمل بر آموزش، مشاوره، عارضه‌یابی، توسعه بازار، خدمات مالکیت فکری و دریافت استانداردها و گواهینامه‌های فنی برای شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی فراجا در چارچوب قوانین و ضوابط صندوق؛

* حمایت از شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیانِ معرفی شده از سوی فراجا به منظور کمک به شکل‌گیری و رشد استارت‌آپ‌ها در چارچوب قوانین و ضوابط.

همکاری فراجا با دانش‌بنیان‌ها

به منظور رفع نیازهای فناورانه و هوشمندساز پلیس با بهره‌گیری از محصولات بومی، این تفاهم‌نامه میان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پدافند سایبری فراجا–مرکز تحقیقات کاربردی به‌عنوان طرف اول و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

موضوع اصلی تفاهم‌نامه، تعامل و مشاوره معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پدافند سایبری فراجا با شرکت دانش‌‎بنیان برای استفاده از ایده‌ها، راهکارها و محصولات تحقیقاتی در راستای اجرای پروژه‌های مورد نیاز است.

طبق این همکاری مرکز تحقیقات معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پدافند سایبری فراجا آمادگی خود را برای ارائه اولویت‌ها، تشریح نیازمندی‌ها، تأمین مستندات فنی و همکاری پژوهشی در طراحی و پیاده‌سازی طرح‌های فناورانه در پلیس و نصب و راه‌اندازی پایلوت سامانه‌ها و تجهیزات مدنظر اعلام کرده است و متعهد می‌شود نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تفاهم‌نامه و نهایی‌سازی نحوه تعامل با این شرکت دانش‌‎بنیان به‌منظور تأمین نیازهای فناورانه خود اقدام کند.

این شرکت دانش‌بنیان نیز متقابلاً آمادگی خود را برای همکاری در ارائه ایده، راهکار و پیشنهادات متناسب با نیاز اعلامی و نمونه محصول تحقیقاتی برای انجام ارزیابی‌های موضوع تفاهم‌نامه با هدف بررسی نحوه تعاملات آتی اعلام کرده است.

سومین تفاهم‌نامه فراجا با فناوران

سومین تفاهم‌نامه همکاری فراجا در این رویداد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با یکی از شرکت‌های فناور بوده است.

این همکاری در راستای بهره برداری از محصولات بومی و رفع نیازمندی‌های این مرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha