• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071511568
  • خبرنگار : 71588

عملیات جدید رژیم صهیونیستی در شمال غزه و دستور تخلیه به ساکنان این منطقه

عملیات جدید رژیم صهیونیستی در شمال غزه و دستور تخلیه به ساکنان این منطقه

در آستانه یک ساله شدن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اشغالگران همزمان با حملات به مناطق مختلف این باریکه عملیات جدیدی در اردوگاه جبالیا در شمال آغاز کردند و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش این رژیم از عملیات نظامی در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد و مدعی شد هدف از آن نابودی زیرساخت‌های نظامی است.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد اشغالگران به مناطق شرقی اردوگاه جبالیا و جبالیا البلد در شمال نوار غزه حمله کردند و توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در جبالیا البلد را هدف قرار داد.

وی در ادامه افزود پهپادهای رژیم صهیونیستی همچنین منازلی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

در همین راستا، ارتش رژیم اشغالگر دستورهای تخلیه جدید در مناطق شمالی نوار غزه صادر کرد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز در شمال نوار غزه نیز از شنیده شدن صداهای انفجار ناشی از بمباران منازل شهروندان در اردوگاه جبالیا خبر داد

خبرنگار المیادین در ادامه گفت در سایه تشدید تنش در شمال نوار غزه، کادر پزشکی و دفاع مدنی در حالت آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد ارتش رژیم اشغالگر با هواپیماهای خود منازل شهروندان در مناطق شرقی اردوگاه جبالیا را محاصره کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند ارتش این رژیم تخلیه شمال باریکه غزه را آغاز کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد نیروهای این رژیم منطقه جبالیا در غزه را کاملا احاطه کرده‌اند.

از سوی دیگر، منابع خبری از شهادت «حسن حمد» خبرنگار فلسطینی درپی بمباران منزلش در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

عملیات جدید رژیم صهیونیستی در شمال غزه و دستور تخلیه به ساکنان این منطقه

طبق بیانیه‌ها و آمارهای کمیته حفاظت از خبرنگاران که برای بررسی همه گزارش‌های مربوط به شهید شدن، مجروح شدن و تلفات خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها تلاش و فعالیت می‌کند، این جنگ خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران از زمان شروع کار این کمیته در سال ۱۹۹۲ بوده است.

مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران فوریه گذشته اعلام کرده بود که جنگ غزه شاهد بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است و این نهاد از رژیم صهیونیستی خواست کشتار روزنامه‌نگاران را متوقف و درباره حوادث کشتار آنها توسط نیروهایش تحقیق کند.

منابع خبری گزارش دادند در بمباران رژیم صهیونیستی به استان‌های مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته بیش از ۶۰ تن شهید شدند.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه به تلویزیون عربی گفت: بیش از ۵۰ حمله شب گذشته به مناطق شمال نوار غزه  انجام شد و بیش از ۳۰ تن در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه شهید شدند.

او افزود: نشانه‌هایی از بازگشت قحطی در بسیاری از مناطق نوار غزه وجود دارد.

این حملات از شب گذشته آغاز شده به طوری که تاکنون بیش از ۵۰ مورد حمله به مناطق مختلف شمال نوار غزه انجام شده است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت حدود یک سال از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha