• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511696
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس شورای عالی زکات کشور:

محل مصرف زکات به صورت شفاف به مردم اعلام شود

محل مصرف زکات به صورت شفاف به مردم اعلام شود

ایسنا/کردستان رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: مردم حق دارند بدانند که زکات پرداختی آن ها کجا مصرف می شود، بر همین اساس باید در راستای اعتماد سازی مردم تلاش بیشتری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی امروز یکشنبه ( ۱۵ مهر)، در جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مردم با حضور همیشگی خود در صحنه های مختلف انقلاب، حجت را بر ما تمام کرده اند و در این راستا همه ما موظفیم که با تمام توان به مردم ایران خدمت کنیم.

وی افزود: شاهد همدلی مثال زدنی در استان کردستان هستیم که این مهم در سایه رهنمون ها و هدایت معنوی نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفته است و برای استاندار جدید کردستان نیز آرزوی موفقیت داریم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: فریضه زکات دارای ابعاد مادی و معنوی است و هم حاکمیت و هم علما در این عرصه باید نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: انتظار داریم شورای زکات استان هر فصل در مرکز استان برگزار و این روند در شهرستان ها نیز پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت های کسب شده در شورای زکات استان کردستان با تلاش و همت بیشتر ارتقا خواهد یافت و انتظار داریم این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

رئیس شورای عالی زکات کشور در ادامه سخنان خود بیان کرد: ظرفیت رسانه های مختلف استان کردستان، ظرفیت علما و روحانیون و مبحث فرهنگ سازی برای ترویج هرچه بیشتر فریضه زکات مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: مردم حق دارند بدانند که زکات پرداختی آن ها کجا مصرف می شود، بر همین اساس باید در راستای اعتمادسازی مردم تلاش بیشتری شود.

زکات؛ فریضه‌ای فراگیر برای آبادانی و امنیت

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور در سخنانی با تاکید بر اهمیت فریضه زکات، بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای احیای این فریضه الهی و ایجاد جامعه‌ای آباد و امن تاکید کرد.

آیت‌الله ربانی، ضمن تسلیت شهادت شهدای مقاومت، به مسلمانان و آرزوی پیروزی جبهه مقاومت، از زحمات کمیته امداد و استاندار کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات قدردانی کرد.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه زکات دارای ابعاد اقتصادی و اجتماعی فراوانی است، بر نقش آن در رفع محرومیت و افزایش امنیت اجتماعی تاکید کرد.

آیت‌الله ربانی؛ زکات را فریضه‌ای الهی دانست که نیازمند همکاری حاکمیت، مسئولین اجرایی و علما است و بر ضرورت فرهنگ‌ سازی در حوزه زکات و جلب اعتماد کشاورزان برای پرداخت زکات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات به رشد امنیت و مشارکت مردمی در رفع مشکلات جامعه کمک می‌کند، از شورای مرکزی خواست تا مطالبات خود را مطرح کنند.

در این جلسه، بر برگزاری جلسات منظم شورای زکات در استان و شهرستان‌ها تاکید شد تا به آسیب‌شناسی و ارائه پیشنهادات برای بهبود وضعیت پرداخت زکات پرداخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha