سردار رهام بخش حبیبی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه با توجه به آمار بالای تصادفات برونشهری، به نظر شما چند درصد از راهها و محورهای مواصلاتی فارس استاندارد است، گفت: هیچکدام از اینها را دلیل بر بروز تصادف و اینکه حتی یک فوتی ناشی از تصادف بین جادهای داشته باشیم، نمیدانم.
وی افزود: پیچی که اعلام میشود، حادثهخیز است چندین هزار خودرو از آن عبور کرده است اما یک خودرو واژگون میشود. راننده این خودرو هم باید مانند سایر خودرو آهستهتر رانندگی کند.
حبیبی در پاسخ به اینکه آیا بحث زیرساختها در این زمینه تأثیر ندارد، گفت: بله در زمینه زیرساختها مشکل داریم و مسئولان مربوطه هم این نواقص را رفع میکنند اما باید بدانیم که فارس بیشترین طول راهها را در سراسر کشور و بیشترین جمعیت در جغرافیا دارد.
رئیس پلیس فارس تأکید کرد: به نظر من مقصر تصادفات جادهای خود انسان است وقتی خودرویی خراب است، چرا راننده آن را سوار میشود و به جاده میرود و چرا قبل از اینکه به جاده بیاید یا سوار خودرو شود، آن را امتحان نمیکند که مشکلی نداشته باشد.
وی اظهار کرد: در پیچهای خطر در محورهای مواصلاتی، علائم هشدار زیادی گذاشته شده است اما باز هم میبینیم که یک راننده به این علائم خطر اعتنایی نکرده و همچنان با سرعت رانندگی میکند که این مسئله دو حالت بیشتر ندارد یا اینکه راننده مغرور است و میخواهد خود را نشان دهد که میتواند در پیچ خطر عبور کند یا اینکه سرگرم صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه یا غذا خوردن است.
حبیبی همچنین در خصوص ورود کامیونها به شهر شیراز گفت: بیشتر تردد کامیونها از ورودی گویم و در مسیر کمربندی مشاهده میشود اما آن کامیونهایی که در شهر مشاهده میشود همگی خودروهایی هستند که برای قطار شهری یا جاهای دیگر کار میکنند، در غیر این صورت، مابقی کامیونها در صورت ورود به شهر حتماً توقیف میشوند و ماشینشان به پارکینگ هدایت میشود.
فرمانده انتظامی فارس در پایان در خصوص الحاق روستاهای حاشیهای به شیراز هم گفت: برای پلیس فرقی نمیکند که به چه کسانی خدمات ارائه کند و هر روستایی که به شهر ملحق شود، به همگی خدماترسانی میکنیم.
انتهای پیام
نظرات