• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072821180
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:

با هیات‌های ضعیف برخورد می‌شود

با هیات‌های ضعیف برخورد می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه وضعیت ورزش همگانی در کرمانشاه را خوب توصیف کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های متعدد به دنبال آن هستیم تا ورزش را به شکل یک فرهنگ بین مردم استان ترویج کنیم.

منوچهر حاتمی به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور در دفتر ایسنا در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در استان، اظهار کرد: ورزش همگانی حوزه‌ای است که از دل آن قهرمانان ورزشی بیرون می‌آیند. 

وی به نقشی که ورزش همگانی می‌تواند در ایجاد سلامت و شور و نشاط بین مردم جامعه داشته باشد اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌هایی که بر مبنای آن می‌توانیم میزان سلامت مردم یک جامعه را بشناسیم، میزان توجه آنها به ورزش است، چراکه هر جامعه‌ای که بیشتر ورزش کند، سالم‌تر خواهد بود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه وضعیت ورزش همگانی در کرمانشاه را خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه هیات ورزش همگانی کرمانشاه یکی از فعال‌ترین هیات‌های کشوری است و رتبه اول را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است. 

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ورزش را در کرمانشاه به شکل یک فرهنگ در بیاوریم و در این حوزه هم تاکنون اقداماتی صورت گرفته است. 

حاتمی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های پیاده‌روی، مسابقات محلات، ورزش روستایی و ... از جمله برنامه‌هایی است که به صورت منظم برای توسعه ورزش همگانی در استان اجرا می‌کنیم. 

میزان تحرک مردم کرمانشاه سنجیده می‌شود

محمد حسین‌زاده معاون توسعه امور ورزش استان نیز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ آماری مبنی بر اینکه میزان تحرک مردم کرمانشاه چقدر است وجود ندارد، گفت: البته این آمار نه تنها در کرمانشاه بلکه در سایر استان‌ها نیز موجود نیست، براین اساس برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: به این منظور با یکی از اساتید دانشگاهی که دکترای آمار دارد وارد رایزنی شده‌ایم تا در قالب یک تفاهم نامه پژوهشی و علمی میزان تحرک مردم کرمانشاه را مشخص کنیم و پس از آن برای اجرای برنامه‌هایی در راستای افزایش میزان تحرک مردم برنامه ریزی و هدفگذاری کنیم. 

معاون ورزش و جوانان استان در ادامه با بیان اینکه اقدامات حوزه ورزش همگانی در کرمانشاه به شکل  وسیعی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: ما در استان علاوه بر اجرای برنامه‌هایی که از سوی فدراسیون همگانی اعلام می‌شود، برنامه‌های متعددی را نیز در این حوزه در استان طرح‌ریزی و اجرا می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: معتقدیم فقر حرکتی یکی از مشکلات جامعه است و در حال حاضر دامنگیر بسیاری از مردم شده است و همین مسئله شیوع بسیاری از بیماری‌ها مانند قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی را به دنبال داشته است.

ورزش کردن باید به فرهنگ تبدیل شود/ با هیات‌های ضعیف برخورد می‌شود

تیم‌های کرمانشاهی برای حضور در لیگ مشکل مالی دارند

به گزارش ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به مشکلات تیم‌های کرمانشاهی برای حضور در رقابت‌های لیگی، گفت: اخیرا هیات‌های ورزشی استان نشستی را با آقای مصری نماینده مردم کرمانشاه داشتند و در خصوص مشکلات تیم‌هایشان برای حضور در رقابت‌های لیگی صحبت کردند که ایشان هم قول‌هایی برای حمایت  داد. 

وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد ایشان با مدیران حوزه صنعت استان نشستی داشته باشند و از آنها بخواهد برای کمک به تیم‌های لیگی استان پای کار بیایند. 

حاتمی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه در بسیاری رشته‌ها از جمله کشتی، هندبال، والیبال، بسکتبال، دوومیدانی، شنا و شمشیربازی ظرفیت حضور در رقابت‌های لیگی را دارد، افزود: حضور در رقابت‌های لیگی باعث ارتقاء سطح فنی و رشد و توسعه ورزش استان می‌شود. 

وی تاکید کرد: از طرفی، حضور یک تیم در رقابت‌های لیگ باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و جوانان می‌شود، کما اینکه اخیرا نمونه آن را با حضور تیم بعثت کرمانشاه در رقابت‌های لیگ فوتبال دیده‌ایم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه با بیان اینکه طی یکی دوسال اخیر اعتبارات بی‌سابقه‌ای به هیات‌های استانی تخصیص داده شده، عنوان کرد: هر کدام از هیات‌های استانی برنامه داشته باشند به آنها اعتبار می‌دهیم، کما اینکه هیات شطرنج مسابقات بین‌المللی را برگزار کرد و کمک‌های خوبی به آن داشتیم. 

از طریق ماده ۸۸ و ۲۷ تعدادی از اماکن ورزشی فرسوده را نوسازی کردیم

حاتمی در ادامه به ظرفیت ماده ۸۸ و ۲۷ برای نوسازی تعدادی از اماکن ورزشی فرسوده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: هر چند تعدادی از اماکن ورزشی استان را در اختیار هیات‌های ورزشی قرار داده‌ایم تا به شکل خانه تخصصی فعالیت کنند و مردم با هزینه‌های خیلی کمتر در آنها ورزش کنند، اما مطابق با قانون تعدادی از اماکن ورزشی فرسوده و مازاد را از طریق این دو ماده در اختیار بخش خصوصی قرار داده‌ایم. 

حاتمی خاطرنشان کرد: استخر جاویدان، استخر جانبازان، سالن تنیس روی میز مجموعه ورزشی آزادی و زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی امام(ره) از جمله این اماکن بوده‌اند که اکنون در دست بخش خصوصی هستند و احداث و یا نوسازی شده‌اند. 

ورزش کردن باید به فرهنگ تبدیل شود/ با هیات‌های ضعیف برخورد می‌شود

با هیات‌های ضعیف برخورد می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه در خصوص ابطال انتخابات چند هیات ورزشی استان همچون قایقرانی، بدنسازی و تنیس نیز گفت: مجمع انتخاباتی قایقرانی و بدنسازی پیش از دوره مدیریتی من برگزار شد. هیات تنیس نیز منتظر رای دیوان عدالت اداری است و هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌اند. 

وی با بیان اینکه از هیات‌هایی که برنامه داشته باشند حمایت می‌کنیم، افزود: عملکرد همه هیات‌های ورزشی را ارزیابی می‌کنیم و اگر به این نتیجه‌ برسیم که یک هیات عملکرد ضعیفی دارد به او تذکر می‌دهیم و اگر این روند را ادامه دهد، برای برکناری رییس آن هیات اقدام می‌کنیم. 

معاون ورزش و جوانان نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه عملکرد ضعیف دو هیات ورزشی و بی توجهی آنها به تذکرات، روسای آنها در مرحله برکناری هستند. 

حسین زاده یادآورشد: از مجموع ۵۳ هیات ورزشی استان هشت هیات عملکرد ضعیفی دارند و از عملکرد سایر هیات‌ها راضی هستیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha