• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072821785
  • خبرنگار : 50184

هیات رییسه شورای شهر کرمانشاه باز هم تعیین نشد

هیات رییسه شورای شهر کرمانشاه باز هم تعیین نشد

ایسنا/کرمانشاه هیات رییسه شورای شهر کرمانشاه باز هم تعیین نشد و تعیین آن به جلسه‌ای دیگر در اول آبان موکول شد.

به گزارش ایسنا، طبق قانون تا ۱۳ مرداد باید هیئت رئیسه شورای شهر کرمانشاه مشخص می‌شد که به دلیل اختلاف اعضا این کار انجام نشد.

متعاقب آن فرماندار کرمانشاه دو جلسه فوق العاده تشکیل داد تا شاید در این جلسات هیئت رئیسه شورای شهر کرمانشاه تعیین شود، اما باز هم به دلیل عدم حضور تعدادی از اعضا کار به سرانجام نرسید.

به‌دنبال این وضعیت، فرماندار کرمانشاه از ارجاع پرونده تخلفات اعضا به شورای حل اختلاف استان خبر داد تا شاید این شورا به تخلفات شوراییان- عدم تعیین هیات رئیسه در زمان مقرر و غیبت برخی اعضا در جلسات فوق العاده- رسیدگی کند.

در این کش و قوس این بار استاندار کرمانشاه وارد میدان شد تا شاید گره کور شورا را باز و به رفع مشکلات شهری که به واسطه عدم تشکیل جلسات شورا ایجاد شده بود، کمکی کند. لذا با نظر استاندار جلسه سوم فوق العاده‌ای پیش بینی شد تا شاید این بار شوراییان کوتاه آمده و دور هم جمع شده و هیئت رئیسه سال پایانی شورا را تشکیل دهند.

این جلسه ابتدا قرار بود سه شنبه هفته گذشته(۲۴ مهر) برپا شود، اما آنطور که آمویی فرماندار کرمانشاه گفت، این نشست به درخواست تعدادی از اعضای شورا به روز شنبه موکول شد. جلسه‌ای که عصر امروز در استانداری تشکیل شد، اما باز هم چهار عضو از یازده عضو شورای شهر کرمانشاه در آن غیبت داشتند.

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در ابتدای این نشست که عصر امروز(۲۸ مهر) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه بحث انحلال شورای شهر کرمانشاه در تاریخ پنجم آذر سال گذشته در شورای حل اختلاف استان مطرح شد، گفت: با در نظر گرفتن جمیع جهات و گزارشات دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، اعضای شورای حل اختلاف استان رای به انحلال شورای شهر کرمانشاه دادند. 

وی افزود: دوازدهم همان ماه نامه‌ای از استان به شورای حل اختلاف کشور ارسال شد، اما با نظر مسئولین شورای مرکزی حل اختلاف مقرر شد فرصت سه ماهه‌ای به شورای شهر کرمانشاه داده شود تا روندی که در پیش گرفته بودند را اصلاح و به مردم خدمات بدهند. 

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: پس از آن در تاریخ نهم بهمن سال گذشته نشستی با حضور استاندار و ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد و در آن نشست نکاتی مطرح و طبق صورتجلسه‌ای که تنظیم شد، از اعضای شورای شهر خواسته شد تا نسبت به پنج مسئله شامل ساماندهی ضایعات فروشی‌ها، ساماندهی سایت پسماند، راه اندازی هشت بازارچه عرضه مستقیم کالا، بررسی لوایح شهرداری و نظارت بر جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام داشته باشند که متاسفانه عملی نشد. 

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن عملکرد شورای شهر مقرر شد دوباره مسئله انحلال شورا پیگیری شود که مصادف با شهادت آیت الله رئیسی و پس از آن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد و همین موضوع باعث شد تا موضوع انحلال شورای شهر در آن مقطع دنبال نشود. 

آمویی با بیان اینکه اتضای شورا تا ۱۳ مرداد فرثت داشتند هیات رئیسه را مشخص کنند که این کار را انجام ندادند، گفت: به خاطر پیش رفتن کارهای مردم، دو جلسه فوق العاده در نظر گرفتیم که بازهم تعدادی از اعضاء به جلسات نیامدند. 

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: پیرو این اقدام در تاریخ هفتم مهر نامه‌ای به معاون وزیر کشور ارسال کردیم که در آن برای بار دیگر درخواست انحلال شورای شهر کرمانشاه را دادیم. 

وی یادآورشد: در حال حاضر وضعیت بلاتکلیفی در حوزه شهری داریم و حدود ۸۰ لایحه شهرداری از جمله احداث هشت بازارچه، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، بهسازی محله آقاجان، اوراق مشارکت قطار شهری و... که باید در دستور کار شورا قرار گیرد، هیچکدام عملی نشده است. 

آمویی افزود: مقرر شده بود سه‌شنبه هفته گذشته نشست فوق العاده دیگری با دستورکار تعیین هیات رئیسه شورای شهر برگزار کنیم که متاسفانه تعدادی از اعضا مرخصی گرفته بودند و این نشست به تعویق افتاد و امروز قرار بود برگزار شود که حدود هفت نفر از اعضاء آمده‌اند و مابقی حضور ندارند. 

امیدواریم اول آبان شهر کرمانشاه از بلاتکلیفی خارج شود

به گزارش ایسنا، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه کمک به حل مشکلات و انجام اولویت‌های مغفول مانده شهر کرمانشاه است، گفت: همه ما موظف هستیم که برای حل این مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: نشست امروز(شنبه) یک گفت و گوی صریح و اتمام حجت است تا نسبت به وضعیت شهر کرمانشاه و آنچه که برای آن مطلوب است، اقدام کنیم. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: گفت و گوی ما در این جلسه با هویت جمعی شورای شهر است که یک مسئولیت جمعی را پذیرفته‌اند و باید پاسخگوی آن باشند، لذا انتظار می‌رود در پایان این جلسه با توجه به نیازهای شهر به این جمع بندی برسیم که برای حل این مشکل چه باید کرد و چه برنامه‌ای وجود دارد. 

وی در ادامه به عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر در نشست امروز به دلیل مرخصی اشاره کرد و خطاب به فرماندار گفت: نشست فوق‌العاده بعدی انتخاب هیات رئیسه را برای روز سه‌شنبه(اول آبان) که هیچکدام از اعضا مرخصی نگرفته‌اند بگذارید و اگر کسی نیامد دیگر هیچ عذر موجهی نخواهد داشت. 

صحرایی خطاب به اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: آقایان شورای شهر، شهر کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد و شما باید تا زمانی که هستید وظایف خود را انجام دهید.

وی افزود: امیدوارم اول آبان شهر کرمانشاه از بلاتکیفی خارج شود. 

فرماندار کرمانشاه نیز گفت: برای آخرین بار نشست فوق العاده شورا را روز سه شنبه، یکم آبان در محل ساختمان شورای شهر برگزار خواهیم کرد. 

اقدام شهرداری در نصب نیوجرسی مقابل منازل و واحدهای تجاری غیرقانونی است

به گزارش ایسنا، طهماسب نجفی معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با انتقاد از وضعیت شهر، گفت: طرح جامع شهر کرمانشاه پس از ۲۲ سال در حال بازنگری است. تاکنون برای این طرح ۲۹ جلسه با حضور کارشناسان ذیربط داشته‌ایم تا نیازهای مردم در شهر کرمانشاه کاملا بروزرسانی شود، اما در طول این جلسات شهردار تنها یک بار حضور پیدا کرده و یکی دو مورد هم معاونین ایشان حضور داشته‌اند. اعضای شورای شهر هم چندنفری آمده‌اند. 

وی افزود: برای طرح جامع از شهرداری خواستیم که چند بسته سرمایه گذاری بیاورد، اما متاسفانه چند بسته آورده‌اند که خوب نیست. 

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در بحث ترافیک و پایش تصویری و ثبت تخلفات رانندگان از فروردین سال قبل قرار بر این بود که شهرداری ۱۸۱ دوربین با مشارکت بخش خصوصی تهیه کند و ۴۵ مورد آن را تا پایان همان سال نصب و بهره‌برداری کند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. هرچند که اخیرا عنوان شده که قرارداد را در مهرماه امسال بسته‌اند. 

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت مدیریت پسماند در کرمانشاه گفت: باتوجه به اعلام دستگاه‌های ذیربط و متولی مانند علوم پزشکی و محیط زیست، وضعیت پسماند در شهر کرمانشاه خوب نیست و گزارشات و شکایات متعدد مردمی نیز حاکی از همین مسئله است، لذا طی یکی دو هفته گذشته نامه‌ای را به شهرداری ارسال کردیم تا دراین خصوص اقدام کند و جواب آن را  تا ۱۸ مهر به ما اعلام کنند، اما این اقدام رخ نداد. 

نجفی با انتقاد از اقدام شهرداری در نصب نیوجرسی مقابل منازل و واحدهای تجاری، گفت: اخذ عوارض از مردم راهکارهای دیگری دارد، اما شهرداری با نصب نیوجرسی به دنبال اخذ آن از مردم است. 

وی در ادامه انتقادی از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه در شهر کرمانشاه و بی تفاوتی شهرداری به این مسئله داشت و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز روند رو به رشدی در شهر کرمانشاه به‌ویژه در ضلع شرقی روستای کهریز دارد، اما شهرداری برای اینکه از آنها طبق ماده ۱۰۰ جریمه بگیرد، کاری به آنها ندارد. 

مجموعه مدیریت شهری در کرمانشاه کارآمدی لازم را ندارد

 سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان نیز در این نشست با تاکید براینکه کیفیت زیست در شهر کرمانشاه در سالهای اخیر با رکود مواجه شده، عنوان کرد: زمانی مطالبات مردم شهر کرمانشاه شهربازی و مترو بود، اما این روزها مطالبات آنها به آسفالت خیابان و عدم جمع آوری زباله خلاصه شده است. 

وی ادامه داد: توقعی که می‌رفت این بود که کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر از مسائل جزیی و خدمات شهری و عمران به سمت مسائل اقتصادی و فرهنگی برود، اما متاسفانه اکنون شرایط اینگونه  نیست. 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در شهر کرمانشاه کارآمدی لازم را ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: از ۲۷ فروردین امسال تا پایان شهریور ۵۱ لایحه به شورای شهر کرمانشاه فرستاده شده، اما هنوز جوابی گرفته نشده است. 

سلیم ساسانی یادآورشد: مردم کرمانشاه از وضعیت فعلی شهر ناراضی هستند. 

متخلف مشخص است

هاشم درویشی عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در پاسخ به صحبت‌های استاندار و فرماندار در خصوص عملی نشدن پنج درخواستی که از اعضای شورای شهر شده بود، گفت:  وظیفه شورای شهر کار اجرایی نیست، بلکه نظارت است. از طرفی کارهایی مانند جمع آوری نخاله‌ها و زباله‌ها و یا سگ‌های ولگرد کاری چندبخشی است که شهرداری یک زوایه آن است که در حال حاضر کار خود را انجام می‌دهد. 

وی با دفاع از عملکرد شهرداری کرمانشاه افزود: اگر به عملکرد شهرداری‌ در دوره‌های قبل نگاه کنید، خواهید دید که این دوره اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

درویشی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه فاقد یک منبع درآمد پایدار است، گفت: در حال حاضر تنها منبع درآمد پایدار شهرداری از محل عوارض است. 

وی تاکید کرد: در خصوص بحث نصب نیوجرسی نیز مقابل منازل و واحدهای تجاری نیز شهرداری مجبور است برای دریافت عوارض این اقدام را انجام دهد.

وی در خصوص ابتر ماندن لوایح شهرداری در شورای شهر نیز عنوان کرد: قانون در این زمینه به صراحت اعلام کرده که باید هیات رئیسه تشکیل شود. امروز دو سوم از اعضا حضور دارند و در تمام جلسات بوده‌اند. روز ۱۳ مرداد قرار بود که جلسه انتخاب هیات رئیسه تشکیل شود که عملا رئیس شورا جلسه را به هم زد و در جلسه فوق العاده‌ای که فرماندار تشکیل داد، رئیس شورا بعد از نیم ساعت آمد و گفت که فکر کرده‌ام جلسه نیم ساعت دیرتر شروع می‌شود. بنابراین در این مورد متخلف کاملا مشخص است. 

شورای شهر کرمانشاه اکنون ۱۲ نفره است! 

سید پیمان موسوی دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: چالش شورای شهر کرمانشاه، عدم رسیدگی به لوایح شهرداری و... از روزی شروع شد که آقای زرافشانی به شورا آمد و در جلسه‌ای کاملا غیرقانونی رئیس شورا شد. 

موسوی با بیان اینکه فرمانداری کرمانشاه در بحث مشکلات شورای شهر رفتاری دوگانه در پیش گرفته، عنوان کرد: فرمانداری کرمانشاه سال گذشته چند جلسه فوق العاده گذاشت و پرونده تخلفات سه عضوی شورا که به جلسات نیامدند را به شورای حل اختلاف فرستاد، اما امسال چرا همان برخورد را با اعضایی که به جلسات نمی‌آیند، نمی‌کند. 

موسوی تصریح کرد: آقای زرافشانی اکنون هم که سلب عضویت شده، بازهم به شورای شهر می‌آید، به اتاقش می‌رود و همه کار می‌کند. در واقع ما اکنون در شورای شهر کرمانشاه به جای یازده عضو، ۱۲ عضو داریم. 

فرماندار کرمانشاه نیز در پاسخ به صحبت‌های موسوی گفت: اگر عضوی از شورا سلب عضویت شده و اکنون به شورا می‌آید، مگر شورا حراست ندارد؟ باید از طریق او اقدام شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha