• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072922634
  • خبرنگار : 50532

آماده‌باش شهرداری آستارا/ لزوم توجه شهروندان به هشدارها

آماده‌باش شهرداری آستارا/ لزوم توجه شهروندان به هشدارها

ایسنا/گیلان شهردار آستارا نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های این شهر در هفته جاری هشدار داد و از مردم و مسافران خواست از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها به‌ جد خودداری کنند.

شهردار آستارا روز یکشنبه ۲۹ مهر در گفتگو با خبرنگار ایسنا از آماده‌باش نیروی انسانی و خودروهای سبک و سنگین شهرداری آستارا برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از باران شدید و سیلاب در این شهر مرزی و گردشگر پذیر استان گیلان خبر داد.

میثم الوان پور با اشاره به برگزاری جلسه امروز ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا، اظهار کرد: هشدار هواشناسی در این زمینه توسط هواشناسی استان گیلان صادر شده است و پیش بینی بارش باران از فردا است.

وی از آماده باش کامل نیروهای شهرداری آستارا خبر داد و گفت: تمامی مرخصی‌های پرسنل لغو شده است و نیروهای شیفت در شهرداری و نقاط مختلف شهر حضور خواهند داشت.

الوان پور، افزود: اوج بارش‌ها از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری است و در صورت بارش شدید باران، تمرکز شدید آب در زهکش‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه های منتهی به دریا و همچنین کوچه‌های‌ شهری دور از انتظار نیست و باید از هر لحاظ آماده باشیم.

وی، گفت: شهرداری آستارا با تمامی توان لجستیکی و انسانی خود به‌ منظور خدمات‌رسانی به‌ موقع و موثر تا پایان زمان بحران در آماده‌باش کامل خواهد بود.

شهردار آستارا، اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش باران در آستارا احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و معابر شهری، خواهشمندیم مردم منطقه ضمن حفظ آرامش از حاشیه ساحل، رودخانه‌ها، کانال‌های آب و نقاط حادثه خیز فاصله گرفته و وسایط نقلیه خود را از این نقاط به مناطق امن منتقل و تمهیدات لازم را جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بارش‌های پیش بینی‌شده در نظر گیرند.

وی با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در استان،اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد در منطقه است. الوان پور، گفت: آب گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۷ هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق پربارش جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha