• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073022853
  • خبرنگار : 50184

کرمانشاه رتبه دوم توسعه ورزش روستایی و عشایری کشور را کسب کرد

کرمانشاه رتبه دوم توسعه ورزش روستایی و عشایری کشور را کسب کرد

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشور در توسعه ورزش روستایی و عشایری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

زهرا کشتمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کسب این عنوان از سوی وزارت ورزش به استان ابلاغ شده، اظهار کرد: انتخاب استان‌های برتر در بحث توسعه ورزش روستایی و عشایری با ارزیابی صورت گرفته از سوی دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان انجام شده است. 

وی تصریح کرد: وزارت ورزش برای انتخاب استان‌های برتر در بحث توسعه ورزش روستایی و عشایری چندین شاخص مهم را در نظر گرفته که خوشبختانه کرمانشاه در بسیاری از این شاخص‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان تصریح کرد: یکی از این شاخص‌ها، افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی بوده که طبق هدفگذاری که سال گذشته وزارت ورزش و فدراسیون برای استان داشتند، باید تعداد ۳۵ خانه ورزش روستایی را راه اندازی و افتتاح می‌کردیم که این آمار در کرمانشاه ۵۱ خانه ورزش بود که نشان می‌دهد بیش از هدفگذاری صورت گرفته کار کرده‌ایم. 

وی یکی دیگر از این شاخص‌ها را برگزاری جشنواره‌ها عنوان کرد و گفت: هدفگذاری صورت گرفته برای استان در بحث برگزاری جشنواره‌ها حدود ۱۵ جشنواره بود که همگی آنها را برگزار کردیم. 

کشتمند از تربیت داور و مربی برای توسعه ورزش در روستاها به عنوان یکی دیگر از شاخص‌ها نام برد و گفت: سال گذشته توانستیم با برگزاری دوره‌های آموزشی حدود ۹۰ ورزشکار را در روستاها به مربی و داور در رشته‌های بومی محلی و آمادگی جسمانی تبدیل کنیم تا ورزش را بیش از پیش در روستاهای استان توسعه دهند. 

وی یادآورشد: هدفگذاری که وزارتخانه و فدراسیون برای تربیت داور و مربی برای استان در نظر گرفته بود، حدود ۷۰  نفر بود. 

به گفته این مسئول، افزایش ورزشکاران سازمان یافته، اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات استانی، برگزاری طرح‌های ملی مانند جام پرچم در استان و تعداد مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران در مسابقات داخلی و برون مرزی از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده برای کسب این عنوان بوده است. 

وی ادامه داد: همچنین در این ارزیابی میزان تعاملی که هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری داشته و نیز ارتباطی که اداره کل ورزش و جوانان استان با دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری کشور دارد نیز به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار داشته است. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه تعامل بسیار خوبی بین هیات و اداره کل ورزش و جوانان وجود دارد و حمایت‌های خوبی از ورزش روستایی و عشایری در استان می‌شود. 

کرمانشاه رتبه دوم توسعه ورزش روستایی و عشایری کشور را کسب کرد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha