• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403073022977
  • خبرنگار : 50163

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان:

کمیته امداد در حوزه گفتمان‌سازی فرهنگ انفاق ظرفیت بالایی دارد

کمیته امداد در حوزه گفتمان‌سازی فرهنگ انفاق ظرفیت بالایی دارد

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه گفتمان‌سازی فرهنگ انفاق و احسان ظرفیت بالایی دارد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی امروز (دوشنبه ۳۰ مهرماه) در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، اظهار کرد: صدقه دادن بخشی از ایمان است.

وی با اشاره به اینکه در همه مواردی که بحث نماز مطرح است به موضوع پرداخت زکات و انفاق نیز تاکید شده است، اضافه کرد: انفاق از علائم ایمان است و مال و ثروت، قرب به خدا ایجاد نمی‌کند، بلکه انفاق و احسان است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه به عملکرد مثبت کمیته امداد پس از تاسیس آن اشاره کرد و گفت: البته در این سالیان بحث امدادرسانی بیشتر پررنگ شده است؛ اما قطعا این مجموعه در حوزه انفاق و گفتمان‌‎سازی آنهم نقش بسزایی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تهیه و تولید کارهای رسانه‌ای در قالب ساخت کلیپ و شفاف‌سازی، اقدامات این نهاد در اعتمادافزایی مردم نقش به‌سزایی داشته است، اضافه کرد: بنده معتقدم این اقدامات باید ادامه‌دار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر گفتمان‌سازی در حوزه انفاق صحیح نیز تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق درست تبیین نشود، سایر مسائل نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امدادرسانی کمیته امداد تنها ارگان فعال نیست و سایر موسسات خیریه و بهزیستی نیز فعالیت دارند، اضافه کرد: اگر در این بخش تعامل و همکاری نباشد امور نتیجه خاصی نخواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هستند.

روح‌اله صالحی مهمهترین راهبرد این نهاد در حمایت از جامعه هدف را توانمندسازی اعلام کرد و افزود: این راهبرد بر مبنای سه اصل مهم خدمت اثرگذار، ارائه خدمات فکری و فرهنگی و اشتغالزایی انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای یک هزار طرح اشتغال‌زایی در سال جاری، اضافه کرد: در این راستا به بحث مهارت افزایی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی ۱۶۰۰ خانوار مددجو در سال‌جاری، گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های کمیته امداد در سال‌جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha