• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403073023023
  • خبرنگار : 30057

آغاز رقابت‌های استانی مسابقات هوش مصنوعی و برنامه‌سازی

آغاز رقابت‌های استانی مسابقات هوش مصنوعی و برنامه‌سازی

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به برگزاری رویدادها و مسابقات رایان، گفت: این رویدادها شامل مسابقات جام رایان، مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی، مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی و مسابقات استانی است که مسابقات استانی این رویداد آغاز شده‌ است.

به گزارش ایسنا، محمدامین احمدلو امروز در نشست خبری رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی رایان با بیان اینکه امروزه تغییر ذائقه در نسل جوان کشور ایجاد شده است، افزود: این تغییر ذائقه موجب شده تا در مسیر شغلی و تحصیلی آنها سهم انتخاب رشته‌های فنی و مهندسی کمرنگ شود.

وی با اشاره به توجه معاونت علمی ریاست‌جمهوری به فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اظهار کرد: این رویکرد موجب شد تا ما به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای علمی و ترویجی هوش مصنوعی باشیم و با پیشنهاد دانشگاه صنعتی شریف با توجه به سرآمد بودن در حوزه های نوظهور، اقدام به برگزاری رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی هوش مصنوعی و برنامه ‌سازی شد.

احمدلو این رویدادها را شامل مسابقات جام رایان، مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و مسابقات بین المللی برنامه‌سازی دانست.

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد انگیزه و شور و نشاط در جامعه، تلاش برای کسب مرجعیت علمی در حوزه‌های برنامه‌ سازی و هوش مصنوعی و تلاش برای ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه‌های خارجی و همکاری با فعالان این عرصه در سطح بین‌المللی عنوان کرد.

وی مسیر این رویداد را در دو سطح ملی و بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: در سطح ملی برگزاری ۱۱ مسابقه برنامه‌ریزی شده که دو مورد از مسابقات استانی در استان‌های همدان و فارس (شیراز) برگزار شده و ۹ مسابقه دیگر تا آخر آذر ماه سال جاری در دیگر استان‌ها برگزار خواهد شد.

احمدلو با اشاره به بخش بین‌المللی، گفت: مسابقه در این سطح، در ۳ مرحله خواهد بود که دو مرحله آن به صورت آنلاین و مرحله نهایی به صورت حضوری است.

به گفته وی، در این رویدادها بیش از ۴ هزار نفر از ۵۰ کشور جهان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha