• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403073023048
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

بی اهمیت بودن پدافند غیرعامل برای برخی مدیران مانع اجرای موفق آن در کردستان است

بی اهمیت بودن پدافند غیرعامل برای برخی مدیران مانع اجرای موفق آن در کردستان است

ایسنا/کردستان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، نداشتن آگاهی برخی مدیران و مردم از اهمیت حوزه پدافند غیرعامل مهمترین مانع اجرای موفق پدافند غیرعامل در استان کردستان است.

احمد محمدرضایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیرنظامی و بدون استفاده از سلاح است، اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از رسالت های مهم پدافند غیرعامل در بخش صیانت از سلامت و امنیت مردم است.

وی افزود: مجموعه جهادکشاورزی در بحث امنیت و سلامت غذایی نقش مهم و موثری دارد و به همین دلیل پیگیری امور کارگروه امنیت و سلامت غذایی استان را برعهده دارد.

مدیرکل پدافند استان کردستان، از قرارگاه زیستی استان به عنوان بخش اصلی امنیت غذایی نام برد و بیان کرد: جلسات متعدد تخصصی در این قرارگاه برگزار می شود و کارگروه امنیت غذایی استان هم مسائل مختلف به صورت تخصصی را مورد رصد و پایش قرار می دهد، همچنین کمیسیون بیوتروریسم همسو با مجموعه قرارگاه زیستی در مسائل بیولوژیکی استان ورود کرده و اقدامات متناسبی را به انجام می رساند، قرارگاه زیستی مرزبانی هم در حوزه ورود و خروج مواد غذایی و بهداشتی در مرز نظارت دقیقی بر امنیت و سلامت غذایی استان دارد.

وی ادامه داد: تا کنون مسئله خاصی در حوزه مرز صورت نگرفته و بازدیدها به صورت تخصصی و مکرر در این راستا انجام می شود و با توجه به کمین دشمن برای ایجاد توطئه میان جامعه، توصیه و هشدارهایی به صورت مداوم به جامعه القا می شود.

محمدرضایی بیان کرد: استان کردستان در حوزه تولید گندم رتبه برتر کشور را دارد و به همین دلیل برای مبارزه با آفات، از یکسری سموم  استفاده می شود و با توجه به اینکه گندم هم یک محصول استراتژیک در کشور است، جهادکشاورزی برنامه ریزی لازم را برای استفاده صحیح کشاورزان از سموم کشاورزی تدارک دیده است.

وی، با انتقاد از اینکه چارت سازمان پدافند محدود است و نیروی متخصص کمی در بخش های مختلف آم وجود دارد، افزود: بازوی اجرایی پدافند غیرعامل استان شامل 11 کارگروه به ریاست سازمان جهادکشاورزی است و موارد احتمالی خاص، توسط نیروهای این سازمان رصد و پایش شده و تدابیر لازم برای رفع آن انجام می شود.

مدیرکل پدافند استان کردستان، با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مدیران استان به آن درجه از رشد نرسیده اند که به اهمیت پدافند غیرعامل توجه کنند و این تهدیدی برای جامعه است، گفت: مهمترین تهدید در حوزه امنیت و سلامت غذایی استان، بحث استفاده غیرمتعارف از سم و کود در محصولات کشاورزی و استفاده نامتعارف از منابع آب و برداشت بی رویه است. متاسفانه برخی کشاورزان به دلیل منافع شخصی خود، از هیچ اقدامی دریغ نکرده و با مصرف بی رویه کود و سم موجب آلوده شدن سفره های آّب زیرزمینی می شوند.

وی فرونشست زمین را یکی از چالش های مهم استان ذکر و تصریح کرد: کار مهمی که در این حوزه توسط پدافند غیرعامل استان صورت گرفته، این است که موضوع فرونشست زمین را از حالت محرمانه بودن خارج کرده و به صورت علنی به آن پرداخته شده است، چرا که مردم و کشاورزان برای مقابله با این موضوع نیاز به آموزش و آگاهی دارند.

محمدرضایی،با اشاره به توانمندی های جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف آموزشی یادآور شد: آموزش، رکن اصلی موفقیت پدافند غیرعامل در استان است، بر همین اساس این نهاد آموزشی می تواند با برگزاری دوره های آموزشی کمک شایانی به اجرای موفق پدافند غیرعامل در استان کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha