• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080604109
  • خبرنگار : 50187

متهم پرونده «وعده قبولی دانشگاه تهران»، به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

متهم پرونده «وعده قبولی دانشگاه تهران»، به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: حکم پرونده موسوم به «وعده تقلب و قبولی در دانشگاه تهران» در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان در کمترین زمان ممکن، پس از ۲۰ روز از صدور کیفرخواست، صادر شد.

ابوالفضل فرحبخش امروز ۶ آبان ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: متهم این پرونده با وعده قبولی در دانشگاه تهران، رویافروشی می‌کرد که پرونده وی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان زرند رسیدگی و رأی قانونی آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: براساس رأی صادره، متهم این پرونده به ۱۵ ماه حبس، رد مال و جزای نقدی به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال محکوم شده و این رأی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم دادگاه تجدیدنظر استان است.

این مقام قضایی بیان کرد: قاضی پرونده به علت اهمیت موضوع و با اهتمام ویژه؛ رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تعیین وقت و دعوت از طرفین دعوی، آخرین دفاعیات متهم را اخذ و نسبت به صدور رأی اقدام کرد به گونه‌ای که فاصله صدور کیفرخواست تا ارسال رأی به متهم تنها ۲۰ روز بوده است.

فرحبخش بیان کرد: دستگاه قضایی در کنار تاکید بر رأفت اسلامی، عدالت ترمیمی و بازاجتماعی نمودن مجرمان، برخورد بازدارنده را در جرائم مهمی که جامعه گسترده‌ای را می‌تواند متاثر سازد در نظر دارد و به همین منظور اشد مجازات را در این گونه عناوین اتهامی اعمال می‌کند.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان گفت: سرمایه‌گذاری اصلی والدین باید در زمینه شناسایی استعدادهای نهفته فرزندان خود باشد زیرا شناسایی صحیح و پرورش این استعدادها منجر به مهارت‌افزایی و موفقیت افراد در حوزه‌های مختلف خواهد شد و البته که مدرک‌گرایی در شرایط فعلی آن هم با صرف هزینه‌های بسیار از طریق نامشروع به هیچ روی پسندیده و ضامن موفقیت نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha