• دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403091208635
  • منبع : نمایندگی فارس

بهسازی و ایمن‌سازی محور خطرآفرین کمربندی جنوب شیراز

بهسازی و ایمن‌سازی محور خطرآفرین کمربندی جنوب شیراز

ایسنا/فارس قائم‌مقام شهردار و معاونین فنی و عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب پرداختند که در این مباحث، بر کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان در کمربندی جنوب توسط شهرداری شیراز تأکید شده است.

قائم مقام شهردار شیراز امروز، ۱۲ آذرماه در نشست شهرداری شیراز با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب(بزرگراه امام خمینی) اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمن‌سازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی(ع) تا ورودی سلطان‌آباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بین بخشی بین حوزه‌های مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: بزرگ‌ترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسیار افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمن‌سازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسان‌ها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهم‌نامه‌ای در اواخر اسفند ۱۴۰۱، به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۳ کیلومتر به‌اضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین ۱۴۰۴ دارد.

محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اقدامات در مرحله پیشرفت ۹۳ درصدی قرار دارد.

به گفته وی، اقدامات انجام‌شده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانه‌های راه، نصب نیوجرسی و اجرای خط‌کشی‌های جدید بوده است که منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: به‌طور خاص، تعداد فوتی‌ها در ۶‌ماهه اول امسال به ۱۰ نفر کاهش‌یافته که نسبت به ۲۰ نفر در سال قبل، بهبود قابل‌توجهی نشان می‌دهد و اهمیت موضوع این است که ۲۳ کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.

امین، برنامه عملیاتی بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی را در ۳ فاز جمع‌بندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمن‌سازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمن‌سازی دوربرگردان هم‌سطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکهگیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسی‌ها (ورودی و خروجی‌ها)، احداث کندروها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیت‌های شهرداری شیراز در کمربندی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه‌های مختلفی مانند تقاطع‌های جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز به فعالیت ۱۴ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنابه اعلام رئیس پلیس راهور کشور میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربین‌های نظارتی در کل کشور حدود ۱۷ درصد است و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد دوربین‌ها و سامانه‌ها شهرداری فعال در مدار هستند.

هادی شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: این یک آمار غیرقابل مقایسه با سایر کلانشهرها هست، این ۱۴ دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند.

وی همچنین در ادامه گزارش اقدامات انجام شده شهرداری شیراز در این محور، به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خط کشی محور کمربندی و استفاده از تابلوهای کامپوزیت اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

سلام متاسفانه نه اداره راه استان فارس و نه شهرداری شیراز هیچگونه تحرک بهینه سازی راهها و نصب تابلو های هشدار دهند و راهنمایی ورانندگی ندارد .و هیچگونه نظارتی از سوی سازمان بازرسی کشور روی این دو نهاد نیست

avatar
دیروز ۱۰:۵۰

هیچ طرح عمرانی شهرداری ندارد و کاری انجام نمی دهند

avatar
دیروز ۱۰:۵۵

در این شهر بزرگ شیراز چهار تا حفاظ تو راه عبور مردم می کشند و سالهاست این حفاظ هست و کاری انجام نمی شود .

avatar
دیروز ۱۰:۵۶

راههای شیراز تابلو هشدار دهند ندارد کو نظارت

avatar
دیروز ۱۰:۵۹

چرا به عملکرد اداره راه شیراز توجه نمی شود ... روزانه تصادف بدی در این کمربندی می شود هیچ پلیسی حضور ندارد هیچ تابلویی نیست

avatar
دیروز ۱۱:۰۵

یک روز رفتم اداره راه شیراز چهار جا ما را پاس دادن آخر نتوانستبه بفهیم حریم راه کمربندی چند متر هست جواب نمی دهند

avatar
دیروز ۱۱:۰۸

در جاده کمربندی تابلو راهنمایی و ورانندگی سالهاست ندارد چه باید به نظارت و رسیدگی پلیس حضور ندارد .

avatar
دیروز ۱۳:۳۲

ورودی و خروجی شهرک صنعتی در کمربندی نیاز به پل داره که باید تو کمربندی دور بزنیم و خیلی خطرناکه لطفا مسئولین فکری بکنند

avatar
دیروز ۲۰:۰۹

سه باند کمربندی شیراز، جوابگوی حجم زیاد عبور و مرور خودروی سبک و سنگین رو نداره. دوربرگردان های همسطح کاملا غیر استاندارد از لحاظ شعاع قوس. و سرعت متوسط زیاد 85 در طول مسیر و همچنین عبور و مرور خلاف جهت و در باند سوم موتور سیکلت در طول مسیر کمربندی