بهرام سرمست در بازدید مجمع نمایندگان استان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از قطعه ششم آزادراه تبریز - ارومیه گفت: انتظار داریم مدیران وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی بیشتری از طرح آزادراه تبریز - ارومیه داشته باشند چرا که این پروژه جزو پروژه های مهم بوده و سرمایه گذار سهم بیش از ۶۰ درصدی در اجرای آن دارد.
وی اظهار کرد: باید از پیمانکاران حوزه راه سازی در شرایط کنونی به خاطر سرمایه گذاری برای توسعه شریان های ارتباطی به عنوان پایه و اساس توسعه جامعه قدردانی کنیم و بدیهی است دستگاههای مسئول استانی و ملی باید با حمایتهای جدی و تمام قد، انگیزه پیمانکاران طرحهای حوزه راهبری راهسازی را مضاعف نکنند.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با بیان اینکه پیمانکاری که برای اجرای قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه ۶۰ درصد تامین منابع مالی پروژه را قبول کرده، کار بزرگی متقبل شده است، گفت: با توجه تعداد بالای ماشین آلات مستقر در قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، کارفرما قسمت های دیگری از پروژه را نیز سریع ابلاغ کند و موانع را بردارد.
رضا رضایی با بیان اینکه کشور باید به سمت مشارکت دولت با بخش خصوصی برود، گفت: منابع دولتی در این زمینه به تنهایی پاسخگو نیست و باید با بخش خصوصی باید به گونهای توافق و عوارض وضع کنیم که سرمایه گذار مطمئن باشد سود خواهد کرد و سرمایهاش باز خواهد گشت.
به گزارش ایسنا؛ قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر با سرمایه گذاری بروز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان است که ابتدای آن از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز آغاز و انتهای آن پس از تقاطع با آزادراه تبریز- زنجان و سه راهی اهر به جاده قدیم تبریز- زنجان منتهی میشود.
در حال حاضر بزرگراه شهید کسایی که به عنوان کنارگذر غربی شهر تبریز مورد استفاده قرار میگیرد، به علت حجم بالای ترافیک در موقعیت اشباع قرار گرفته است.
در نتیجه قطعه ششم آزاد راه ارومیه- تبریز میتواند به عنوان یک معبر موازی با آزاد راه شهیدکسایی جهت خدمت رسانی به ترافیک عبوری از شهرسان تبریز عمل کند.
انتهای پیام
نظرات