• پنجشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403102014786
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد

اجرای بیش از ۷ میلیون متر مکعب عملیات زیرسازی در بزرگراه زابل - زاهدان

اجرای بیش از ۷ میلیون متر مکعب عملیات زیرسازی در بزرگراه زابل - زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هفت میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۸۶ متر مکعب عملیات زیرسازی به همراه ۵۸۶ هزار و ۵۶۰ تن آسفالت و سه هزار و ۶۴۷ تن آرماتور و آهن آلات در عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان بطول ۲۰۰ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شد.

مهدی پارسی در گفت و گو با ایسنا، افزود: عملیات زیرسازی این پروژه مهم سیستان و بلوچستان شامل چهار میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۴۱ متر مکعب خاکریزی، یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۲۲ متر مکعب خاکبرداری، ۷۹۲ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳۴۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس و ۱۷۲ هزار و ۴۹۹ متر مکعب بتن ریزی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه زابل - زاهدان از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۵۶۰ دستگاه پل و آبرو به همراه ۲ دستگاه پل بزرگ نهراب بطول ۱۹۲ متر و پل شیله بطول ۱۷۶ متر ساخته شده است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صرف اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای ساخت بزرگراه زابل - زاهدان خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه مهم راه سازی برای نخستین بار ارتباط بزرگراهی ۲ شهرستان استان برقرار می‌شود.

وی همچنین یکی از افتخارات سیستان و بلوچستان را در سال‌های اخیر تقویت شبکه حمل و نقلی به ویژه بزرگراه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت استان و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است تلاش کرده‌ایم که در شرایط بسیار دشوار اقتصادی کنونی با تکمیل کریدور شمال به جنوب مسیر توسعه استان هموار شود.

وی خاطرنشان کرد: بی شک بهره برداری از این پروژه آرزوی دیرینه مردم این خطه را محقق و می‌تواند توسعه جهشی در بخش‌های مختلف را برای استان به همراه داشته باشد.

پارسی تصریح کرد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان کارگاه راه‌سازی و عمرانی بوده و همه پروژه‌ها فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد برای ما کیفیت و استاندارد ساخت و پیوسته کار کردن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، هم مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه مسیر چابهار - میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha