به گزارش ایسنا، ساسان زارع امروز ۱۱ بهمن ماه در نخستین رویداد هم افزا با حضور فعالان فرهنگی اجتماعی خوزستان اظهار کرد: تطبیق نظام محاسباتی مهم ترین عامل عاقبت بخیری است.
وی افزود: حضرت آقا خطاب به فرماندهان لشکر ۲۷ در سال ۷۵ میفرماید هر جامعهای تبدیل به یک جریان عوام و خواص میشود که تفاوت بین آنها قدرت تحلیل، بصیرت و اندیشه است اما عوام اینگونه نیستند و مدام با غلبه گفتمانی همراه میشوند.
معاون قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه برخی خواص جبهه حق و برخی جبهه باطل هستند، عنوان کرد: خواص جبهه حق به دنبال بسترسازی برای عاقبت بخیری جامعه هستند اما خواص باطل میگویند به زور هم شده جامعه باید به جهنم برود که کار آنها دشمنی و برنامهریزی علیه جبهه حق است.
زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که خواص جبهه حق به دو دسته هستند، بیان کرد: خواصی که از بعد از انقلابهای بزرگ در طول زمان انقلابی میمانند و انقلابی عمل میکنند و خواصی که بعد از مدتی دنیا زده و رفاه طلب و درگیر مال و رنگ دنیا میشوند.
معاون قرارگاه بقیه الله عنوان کرد: خواص انقلابی بد تحلیل میتوانند در تاریخ اسلام سرنوشتساز باشند که به تعبیر حضرت آقا این اتفاق در زمان ورود امام حسین(ع) به کوفه اتفاق افتاد، اگر خواص انقلابی که در پی شهادت بودند با امام حسین همراهی میکردند شاید تاریخ اسلام طوری دیگر رقم میخورد.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: به فرموده حضرت اقا بیانیه گام دوم مرور و توصیف گذشته، توصیف حال و ترسیم آینده انقلاب اسلامی است که نقشه راهی برای رساندن به گنج ظهور است.
زارع گفت: از گذشته تا کنون نقاط قوت، ضعف، پیشرفت و فتوحاتی داشتهایم، اگر در فرصتهای باقی مانده بتوانیم به ظهور برسیم بسترسازی ظهور محقق شده است، اگر نتوانیم ما نیز به یکی از حکومتهای شیعه تلاش کننده برای ظهور خواهیم پیوست.
معاون قرارگاه بقیه الله عنوان کرد: متاسفانه نسبت و جایگاه تمدن با ظهور، بین نخبگان جبهه انقلاب جانیفتاده است. فلسفه وجودی انقلاب اسلامی زمینهسازی ظهور است و لاغیر. حضرت امام میفرمایند ما انقلاب کردهایم که زمینهساز ظهور باشیم. اگر نباشد به نتیجه نخواهید رسید و به فرموده حضرت اقا این زمینه سازی ظهور همان تحقق تمدن نوین ایرانی اسلامی است.
وی با بیان اینکه در بُعد سخت افزاری جمهوری اسلامی به دامنه تمدن رسیده است، گفت: اکنون در بعد نرم افزاری با چالش مواجه هستیم که فرق بین گام دوم و اول دو چیز است. نخست در ماهیت مسائل انقلاب گام دوم و در نوع سازماندهی و به میدان آوردن مردم است.
زارع ادامه داد: برای حل مسائل بُعد نرم افزاری و فرهنگی نیاز به حضور مستمر و اثر بخش است که در گام دوم انقلاب به میدان آوردن مردم سختتر است زیرا الگوی سازماندهی مردم برای نقش آفرینی الگوی متفاوتی است. حضرت آقا میفرمایند اگر ما موفقیتی در گام اول داشتیم به واسطه یک فرمول الهام شده به حضرت امام بود.
وی بیان کرد: مساله اصلی ما در گام دوم این است که آیا میتوانیم در مسائل نرم افزاری این حرکت و قیام اجتماعی را شکل دهیم یا نه؟
زارع عنوان کرد: برای حل مسائل در گام دوم انقلاب نیاز به یک حرکت عظیم اجتماعی داریم که محور آن باید جوانان مومن انقلابی باشند زیرا آنها پیشران این حرکت هستند، اکثریت آنها اکنون در میدان نیستند و باید از این ظرفیت متدین انقلابی استفاده کرده همانگونه که حضرت آقا آن را جریان حلقههای میانی نامگذاری میکنند.
معاون قرارگاه بقیه الله ادامه داد: این حلقههای میانی از مومنان متدین هستند که به بلوغ کنشگری در عرصه اجتماعی نرسیدهاند، لذا در گام دوم انقلاب کنشگرسازی مهمتر از کنشگری است.
وی افزود: حلقههای میانی اهرم قیام اجتماعی در گام دوم با محوریت جوانان مومن و انقلابی هستند، این افراد کسانیاند که میدانند در این زمان بارورسازی مهمتر از باردهی است و باید فکر کنند که چگونه این افراد را درگیر مسائل اجتماعی کنند.
زارع بیان کرد: باید پیشرانهای حرکت عمومی فعال شود.اگر اهرم جریان حلقههای میانی نباشد این حرکت عمومی شکل نخواهد گرفت که مانند یک دومینو است که بنیاد کار بر مبنای حلقههای میانی میچرخد.
وی عنوان کرد: ماموریت به میدان کشیدن جوانان مومن انقلابی بر عهده حلقههای میانی است. اگر این پیشرانه پیشرفت فعال شود در ادامه مسائل اجتماعی و فرهنگی از جمله دفاع، امنیت، توسعه زیرساخت، فناوری، پیشرفت کشور فراهم خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات