محمدحسن اسدی امروز، ۲۳ بهمن در حاشیه بازدید از ایستگاه میلاد مترو شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی این ایستگاه بیوقفه در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون ۳۸ هزار مترمکعب حفاری، ۱۰ هزار مترمکعب بتنریزی و به میزان ۸۳۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.
وی با اشاره به طول حدود ۱۲ کیلومتری خط ۳ مترو، گفت: روش حفاری در این خط بهصورت مکانیزه (تی بی ام) با قطر تونل ۹ متر است که امتداد آن از میدان میرزای شیرازی تا شهرک گلستان است و در حال حاضر ۶ ایستگاه از ۸ ایستگاه این خط در حال ساخت است که ایستگاه میلاد یکی از آن ایستگاهها است.
اسدی با بیان اینکه ایستگاه میلاد به روش ریپ و شمع در حال احداث است که برای احداث ایستگاه به این روش، نیاز بود تا در ابتدا یک رمپ دسترسی و تونل ایجاد شود، گفت: پس از طی این مراحل پروژه روند اجرایی خوبی را طی میکند.
وی به اهمیت احداث این ایستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توسعه غربی خط یک قطار شهری تا ایستگاه راهآهن شیراز ادامه مییابد، ورودی شهر صدرا و شهرکهای شمال غرب شیراز را به خطوط اصلی مترو وصل میکند.
شهردار شیراز ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاههایی که بهصورت زیرزمینی در حال احداث است، عنوان کرد و افزود: حجم خاکبرداری در این ایستگاه ۸۳ هزار مترمکعب و عرض ایستگاه ۲۸ متر است که حدود ۲۰ هزار مترمکعب بتنریزی در این ایستگاه صورت خواهد گرفت.
اسدی به طاقتفرسا بودن احداث خطوط مترو اشاره کرد و گفت: برای ساخت ایستگاههای مترو به روش زیرزمینی باید هزینه و زمان بیشتری متحمل شد. سختی فراوان کار و مشکلات اقتصادی هرگز مانع از اجرای پروژههای مترو نشده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، خط ۳ مترو شیراز ظرفیت جابهجایی ۱۸ هزار مسافر در ساعت را دارد.
انتهای پیام
نظرات