سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان امروز ۲۴ اسفند در این مراسم گفت: با بهره برداری از این پروژه از مجموع ۲۱۱ کیلومتر راه در محور زاهدان - بیرجند در محدوده استحفاظی این استان ۱۵۰ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شد.
مهدی پارسی ادامه داد: همچنین در مجموع ۸۷۵ میلیارد تومان برای ساخت باند دوم در این مسیر مهم ترانزیتی و پر تردد استان هزینه شده که هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش روز آن است.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین برآوردها، احجام عملیاتی شده در این پروژه شامل ۹۹۰۴ مترمکعب خاکبرداری، ۷۵۸ هزار و ۴۳۳ مترمکعب خاکریزی، ۴۸ هزار و ۵۶۳ مترمکعب زیر اساس، ۴۱ هزار و ۷۶۹ تن آسفالت بیندر، ۳۸ هزار و ۵۵۰ مترمکعب بتن، ۴۹۵ تن آرماتوربندی، ۱۰۵ دستگاه آبرو و پل با ۱۶۲ دهانه بوده است که با تلاش شبانه روزی این اداره کل به عنوان آرزوی دیرینه مردم این خطه محقق شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهره برداری از این ۲۵ کیلومتر بزرگراه به عنوان یکی از پروژههای مهم زیرساختی در سال جاری، گامی موثر در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار حمل و نقل و بهبود وضعیت راهها است، تاکید کرد: زیرساختهای حمل و نقل بویژه شبکه بزرگراهی یکی از پیششرطهای توسعه و پیشرفت هر منطقه و استانی به شمار می رود چراکه توسعه شبکه بزرگراهی، زمینهساز تسریع در فرایند انتقال کالا، بویژه از مقصد بندر اقیانوسی چابهار به بازارهای هدف بوده و علاوه بر صرفهجویی در زمان، با ارتقای امنیت جادهای، تلفات جادهای و خسارتهای ناشی از تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
پارسی با بیان اینکه هزینه اجرای هر کیلومتر بزرگراه در حال حاضر حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال است تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی، استان سیستان و بلوچستان با ظرفیتهای فنی و انسانی قادر است سالانه بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث کند.
وی از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان خبر داد و افزود: تامین و تخصیص به موقع اعتبارات و منابع مالی در روند اجرا و پیشرفت کارهای عمرانی و بویژه طرحهای حوزه راهسازی و بزرگراهی نقش تعیین کنندهای دارد و تلاش میکنیم با پیگیریها و حمایتهای استانی و ملی طرحهای بزرگراهی در دست اقدام را هر چه سریعتر به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام
نظرات