علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان، با قدردانی از همدلی بین مسئولان و نمایندگان این استان، آن را نمونه عینی فرمایشات رهبری دانست و اظهار کرد: پرداخت مطالبات فرهنگیان استان سمنان در اولویت قرار میگیرد.
وزیر آموزش و پرورش، با تقدیر از حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در شورای آموزش و پرورش ادامه داد: نکات مطرحشده از سوی نمایندگان را دقیق، دلسوزانه و ناشی از مطالبات واقعی مردم دانسته و وظیفه خود میدانم که آنها را پیگیری کنم.
وی با ابراز خرسندی از فضای همدلی حاکم بر استان سمنان افزود: تجلی و مصداق عینی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وحدت را در این استان مشاهده کردم و وجود تیمی همدل با نگاههای سیاسی متفاوت؛ ولی با مودت و مهربانی، به استان سمنان و مجموعه مدیران آن باید تبریک گفت.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوهای نوآورانه در اجرای برنامههای استان، مانند انعقاد تفاهمنامههای مستقیم با فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستانها گفت: این مدل، الگویی منحصر بهفرد برای توزیع کار و مسئولیتپذیری است که باعث پیگیری موثر پروژهها میشود.
کاظمی با اشاره به آمارهای مثبت استان در حوزه آموزشی خاطرنشان کرد: شاخصهای استان سمنان در بسیاری از حوزهها در رتبههای اول تا سوم کشوری قرار دارد بهعنوان مثال از ۲۵۰ کلاس درس با تراکم بالای ۳۵ دانشآموز، حدود ۴۰ درصد کاهش تراکم ایجاد شده که حرکت ارزشمندی است.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش مأموریت اصلی آموزش و پرورش را تربیت دانست و افزود: امروز آموزش و پرورش پس از ۴۶ سال به دغدغه اول کشور و دولت تبدیل شده و سرمایهگذاری در این بخش، والاترین نوع سرمایهگذاری برای آغاز تحول در کشور است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی را فراتر از توزیع فضا و نیرو برشمرد و گفت: عدالت، کیفی است و شامل تجهیزات، فضای پرورشی و ورزشی نیز میشود و اگرچه با محدودیتهایی مانند سهمیه کم جذب نیرو روبهرو هستیم؛ اما به سمت تحقق عدالت کیفی حرکت میکنیم.
کاظمی در پاسخ به مطالبات مطرحشده در این نشست، بر تکمیل پروژههای نیمهتمام این استان از طریق افزایش سهم بودجه مشارکتی از ۲ به ۸ همت، خبر داد و افزود تأمین ناوگان حمل و نقل در راستای تصویب تبصرهای بیسابقه در تاریخ مجلس برای تأمین سه دستگاه خودرو برای هر اداره آموزش و پرورش و افزایش ۶۷ درصدی بودجه ناوگان استانی، ساماندهی نیروهای خرید خدمات و نهضتی و بهبود شرایط با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی، تجهیز هنرستانها با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خواهد بود.
وی بر ضرورت توسعه دانشگاه فرهنگیان استان سمنان، تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین پروژههای محلی مانند پروژه استخر دانشآموزی دامغان نیز که از سال ۱۳۹۱-۱۳۹۲ متوقف شده، تکمیل میشود.
وزیر آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از نقشآفرینی خیرین و نمایندگان مجلس از همراهی و همدلی تمامی عوامل اجرایی استان قدردانی و تصریح کرد: نمایندگان کمک بزرگی برای ما هستند و از حمایتهای آنها بهره خواهیم برد.
آموزش و پرورش کلید نهادینهسازی فرهنگ ایثار و ارزشهای اسلامی در جامعه است
حجتالاسلاموالمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امامجمعه سمنان نیز در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه رفیع خانوادههای شهدا و معلمان، بر لزوم بهرهگیری از معارف علوی و تقویت سرمایههای انسانی برای تحقق اهداف کلان نظام تأکید کرد.
وی آموزش و پرورش را ضامن امنیت و بقای جامعه دانست و افزود: در استان سمنان وضعیت خوبی داریم و امیدواریم بهتر هم بشود و باید از کلام امامان معصوم(ع) برای افزایش معرفت خود استفاده کنیم.
امامجمعه سمنان با اشاره به نامه ۶۹ نهجالبلاغه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر بر دو پیام اصلی مبنی بر اینکه نخست نعمتهای الهی را که شامل استعدادهای جوانان، معلمان خدوم و مسئولان دلسوز است، ضایع نکنیم و دوم، خداوند دوست دارد در نعمتهایی که به ما داده، اثرگذار و مفید باشیم، تأکید کرد.
حجتالاسلاموالمسلمین مطیعی بالاترین مۆمنان را کسانی دانست که از جان، خانواده و مال خود در راه خدا گذشت میکنند و گفت: تجلیل از خانوادههای شهدا در جلسات مختلف استان، مصداق عینی این ایثارگری است و این بزرگواران بهترین مۆمنان هستند که باید مسیرشان را ادامه دهیم.
وی در ادامه افزود: برای پیشبرد امور بهویژه در عرصه آموزش و پرورش، باید از افراد بااراده، جدی و با دیدگاه گسترده بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش پایانی سخنانش، نقش محوری آموزش و پرورش در نهادینهسازی مفاهیم کلانی چون جمعیت، وحدت ملی، جایگاه ولایت فقیه و تلفیق ایرانیت و اسلامیت را یادآور شد و تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه آرمانی، باید این مفاهیم از امروز و از طریق کتابهای درسی، گفتمان مدارس و بهویژه در دانشگاه فرهنگیان به نسل جوان انتقال یابد؛ چراکه انتخاب معلمان شایسته و متعهد، اساسیترین رکن این تحول است.
انتهای پیام
نظرات