• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403122618455
  • منبع : بازار

حداقل حقوق راننده جرثقیل در سال 1404 / استخدام

حداقل حقوق راننده جرثقیل در سال 1404 / استخدام

شرکت جرثقیل تهران باوجود تجهیز به کادری فنی و استخدام راننده جرثقیل درجه‌یک و دوره‌دیده با حقوقی مطابق با مصوب شورای کار و امور اجتماعی، کوشیده در راستای تکریم مشتری اجرت خدمات خود را معقول نگه دارد. ولی برای آنکه برآورد دقیق‌تری از حداقل حقوق راننده جرثقیل به دست آورید باید ترکیبی از فاکتورهای مختلفی را در نظر آورده تا چشم‌انداز دقیقی از حقوق اپراتورهای جرثقیل را برای خود ترسیم سازید.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت جرثقیل تهران، هزینه‌ای که برای اجاره جرثقیل و حقوق راننده آن در سال 1404 برحسب قوانین اداره کار طی مؤلفه‌های خاصی تعیین می‌گردد. ولی بر اساس داده‌های مرکز آمار، بالاترین دستمزد ساعتی به رانندگان درجه‌یک جرثقیل در میان رانندگان ماشین‌های سنگین، اختصاص دارد.

جهت تکمیل فرم استخدام از طریق لینک زیر اقدام کنید:

استخدام راننده جرثقیل

بررسی عوامل تأثیرگذار بر حقوق راننده جرثقیل

بر طبق قوانین کار، حداقل حقوق ماهیانه جهت استخدام راننده جرثقیل به‌صورت سالانه بر اساس عواملی کلی مانند تجربه، نوع تجهیزات، موقعیت جغرافیایی و ... تعیین می‌شود. ولی فاکتورهای دیگری همچون حق تأهل، حق اولاد، حق مسکن، پایه سنوات، عیدی و موارد این‌چنینی نیز حقوق رانندگان را به شکل شخصی‌تر متأثر می‌سازد. در ادامه بیشتر باب این عوامل صحبت می‌کنیم.

حداقل حقوق راننده جرثقیل در سال 1404 / استخدام

اولین عامل: میزان تجربه

اپراتورها و رانندگان جرثقیل باتجربه، به دلیل مهارت و توانایی بیشتر در انجام کار، معمولاً حقوق بالاتری دریافت می‌کنند. چراکه این تجربه به آن‌ها کمک کرده تا بهره‌وری بالاتری داشته و ارزش بیشتری برای کارفرمایان ایجاد کنند. البته این نوع رانندگان در شرایط خاص و بروز حوادث ناخواسته و پیش‌بینی‌نشده نیز بهتر عمل نموده و مانع ورود خسارات سنگین به پروژه‌ها می‌شوند.

دومین عامل: نوع جرثقیل

اپراتورهای جرثقیل‌های تخصصی مانند جرثقیل‌های برجی یا جرثقیل‌های متحرک بزرگ، اغلب حقوق بیشتری نسبت به اپراتورهای تجهیزات کوچک‌تر دریافت می‌کنند. به همین دلیل یکی از ملاک‌ها در زمان اجاره جرثقیل انتخاب راننده‌ای با توانایی هدایت و کنترل حرفه‌ای این ماشین‌آلات غول‌پیکر است. به‌هرحال باید قبول کرد که هدایت یک جرثقیل‌ برجی با جرثقیل‌های خزنده، بسیار متفاوت بوده پس باید این موضوع در پایه حقوقی لحاظ شود.

سومین عامل: نوع صنعت

دستمزدها در بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و تولید می‌توانند بر اساس تقاضا و ماهیت کار متفاوت باشند. رانندگانی که در بخش‌های مهم‌تر مانند ساخت‌وساز سنگین، معدن یا استخراج نفت و گاز کار می‌کنند، به دلیل شرایط کاری دشوار و طاقت‌فرسا معمولاً دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

چهارمین عامل: موقعیت جغرافیایی

دستمزدها بسته به هزینه زندگی و موقعیت جغرافیایی به‌طور قابل‌توجهی در مناطق مختلف متفاوت می‌باشد. مدیران پروژه‌های مناطقی با فعالیت‌های ساختمانی زیاد و شرایط اقتصادی رو به رشد مانند کرج و عسلویه به دلیل پروژه‌های صنعتی و نفتی معمولاً حقوق بیشتری را به رانندگان جرثقیل ارائه می‌دهند. این موضوع بسته به کشورها نیز متفاوت بوده به‌گونه‌ای که حقوق راننده جرثقیل در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، کانادا، آلمان و استرالیا به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از کشورهای درحال‌توسعه است. بر طبق آنچه گفته شد، میانگین حقوق یک راننده جرثقیل موبایل در آمریکا تا سال 2023، حدود 51,662 دلار بوده، اما این میزان بین 43,864 تا 61,117 دلار متغیر می‌باشد.

پنجمین عامل: گواهینامه و سطح تحصیلات

اپراتورهایی که گواهینامه‌های تخصصی یا آموزش‌های پیشرفته در مراکز فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، ممکن است در بازار کار مزیت رقابتی بیشتری کسب نمایند که این امر منجر به دریافت بالاتر حقوق و مزایا می‌شود. همچنین آموزش‌های تخصصی درزمینۀ بهره‌برداری از انواع مختلف جرثقیل‌ها نیز صلاحیت اپراتور را افزایش داده و امکان دریافت دستمزدهای بالاتر را برای وی فراهم می‌کند. البته گواهینامه‌های خاص مانند گواهینامه‌های OSHA نیز جذابیت راننده را برای کارفرمایان افزایش داده و منجر به دسترسی به موقعیت‌های شغلی با حقوق بالاتر می‌شود. امروزه شرکت جرثقیل تهران با جذب نیروهای متخصص و در نظرگیری حقوق پایه تصویبی اداره کار برای آن‌ها، سطح خدمات خود را حرفه‌ای نگه‌داشته است.

ششمین عامل: شرایط بازار

شرایط بازار به‌طور مستقیم بر حقوق رانندگان جرثقیل تأثیر می‌گذارد، زیرا در زمان رونق اقتصادی و افزایش پروژه‌های ساختمانی، تقاضا برای این افراد افزایش‌یافته و منجر به افزایش حقوق می‌شود. برعکس در دوران رکود اقتصادی، کاهش پروژه‌ها و بالا رفتن نرخ بیکاری، این افراد با کاهش حقوق و فرصت‌های شغلی مواجه هستند.

ضرورت توجه به دستمزد و حقوق راننده جرثقیل

توجه به حقوق و دستمزد جهت استخدام راننده جرثقیل به چند دلیل ضروری است. این دقت نظر در گام نخست سبب جذب و نگهداشت نیروی کار حرفه‌ای و متخصص می‌شود. چراکه حقوق و دستمزد مناسب کمک کرده تا رانندگان ماهر نیازی به تعویض شغل و ترک کار برای رسیدن به درآمد بالاتر نداشته باشند. تأمین رفاه و انگیزه نیز از دیگر نکات مهم در این اثنا است. پرداخت حقوق مناسب به رانندگان، باعث افزایش رضایت شغلی و انگیزه آن‌ها شده که این موضوع به بهبود عملکرد و کاهش خطاهای کاری منجر می‌شود.

حداقل حقوق راننده جرثقیل در سال 1404 / استخدام

اهمیت بیمه و مزایای تکمیلی در فیش حقوقی رانندگان جرثقیل

بیمه و مزایای تکمیلی در فیش حقوقی رانندگان جرثقیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. توجه به بیمه و مزایای تکمیلی نه‌تنها به نفع رانندگان جرثقیل بلکه به نفع شرکت‌های اجاره جرثقیل و صنایع نیز است، زیرا باعث افزایش رضایت شغلی و بهره‌وری آن‌ها نیز می‌شود. در ادامه به برخی از جنبه‌های کلیدی این موضوع اشاره می‌کنیم:

حفاظت از سلامت و ایمنی: رانندگان جرثقیل به دلیل ماهیت شغل خود در معرض خطرات بسیاری قرار دارند. بیمه‌های درمانی و حوادث کار به آن‌ها کمک کرده تا در صورت بروز حادثه، هزینه‌های درمان و خدمات پزشکی خود را پوشش دهند.

کاهش استرس و فشار روانی: وجود بیمه و مزایای تکمیلی مانند حقوق بازنشستگی و پاداش‌های دوران بیماری فشار روانی ناشی از نگرانی‌های مالی را کاهش داده و به رانندگان احساس امنیت بیشتری می‌دهد.

ترغیب به ماندگاری در شغل: با توجه به نیاز وافر کشور به این شغل خطیر و مهم، ارائه بیمه و مزایای تکمیلی به‌عنوان بخشی از فیش حقوقی موجب جذب و نگهداشت رانندگان ماهر می‌شود. این مزایا به‌عنوان عاملی برای انتخاب این شغل توسط افراد جدید نیز عمل می‌کند.

تقویت مسئولیت‌پذیری کارفرما: ارائه بیمه و مزایای مناسب به رانندگان نشان‌دهنده تعهد کارفرمای مسئول استخدام راننده جرثقیل، به‌سلامت و رفاه کارکنان است که این امر به بهبود روابط کارگری و مدیریتی و ایجاد فرهنگی مثبت در محیط کار منجر می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۰:۱۵

درود بر همه ی عزیزانی که با مشاغل سختی همچون اپراتوری جرثقیل و تاورکرین دستوپنجه نرم میکنن من خودم اپراتور تاورکرین هستم باوجود ریسک بسیار بالا دستمزد ها افتضاحه

avatar
دیروز ۱۰:۱۳

سلام عرض ادب احترام و خسته نباشید به مردانه ارتفاع من راننده تاور کرین هستم واقعا شعل پراسترس وسخت با حقوق کم واینکه واقعا بعضی از مهندسان پروژه ها پر توقع ‌وزیاد فشار استرس وارد میکنن به راننده امیدوارم روزای خوبی واس تمام رانندها

avatar
دیروز ۰۵:۱۴

آخر مبلغ حقوق را نگفتی

avatar
دیروز ۱۰:۱۶

من خودم اپراتور تاور کرین هستم ولی از حقوق دادن شرکتها نا راضی هستم

avatar
دیروز ۱۰:۲۴

راننده جرثقیل 40تن یک شرکت هستم تقاضای بازنشستگی و سختی کار نمودم اداره کار سختی کار مرا رد نموده و بنده را از سختی کار محروم کردند

avatar
دیروز ۱۲:۰۸

سلام علیکم تا جایی که من می‌دانم اپراتور جرثقیل می‌گویند نه راننده

avatar
دیروز ۱۹:۳۶

باسلام‌ با ۳۵ سال سابقه. پارسال برای شخصی ۲ ماه کار کردم بادستگاهی از عهد بوق .از اون کارهائی که هم باید شرکت وهم صاحب دستگاه را راضی نگهداری .در آخر هم با وساطت مدیر پروژه از سر و ته وسط حساب زدو ی چک صیادی داد که ثبت هم نکرد وهنوز هم نقد نشده.

avatar
دیروز ۱۲:۳۸

چرا این اندازاه وقت مردم را میگیرید وحقوقی اعلام نمیکنید

avatar
دیروز ۱۷:۲۲

درود من راننده جرثقیل شخصی هستم بیشترین پروژهای دولتی از پالایشگاه و فاز ۱ تا ۲۲ عسلویه و پتروشیمی های عسلویه و فولاد های سیرجان و یزد کرمان کار کردیم حقوق ما را طبق ۳۰ روز کار بدون مرخصی میدن ۲۲ سال هستش تلاش برای آبادانی ایران عزیز کردیم بدون بیمه

avatar
دیروز ۱۸:۴۳

این همه گفتی ولی آخرش نگفتی حقوق راننده جرثقيل توی ایران چقدره؟؟؟؟؟؟؟