• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404012311536
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش خبرداد

شناسایی افراد بازمانده از تحصیل استان کرمان برای حضور در کلاس درس

شناسایی افراد بازمانده از تحصیل استان کرمان برای حضور در کلاس درس

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی هستند؛ بر شناسایی دقیق افراد بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل برای حضور در کلاس درس با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به صورت فرد به فرد تاکید کرد.

محمدرضا فرحبخش ۲۳ فروردین در نشست بررسی اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) که در سیرجان برگزار شد، اظهار کرد: رصد و پایش دقیق آماری دانش آموزان و ارائه راهکارهای متناسب با بوم هر منطقه باید در دستور کار شهرستان‌ها و مناطق قرار گیرد و خروجی آن نیز به اداره کل ارائه شود.

وی افزود: انسجام و وحدت در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی باید نتیجه‌بخش باشد؛ بنابراین اقدامات موثر باید روند افزایشی و میزان آسیب‌ها روند کاهشی داشته باشد.

فرحبخش با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق است، افزود: در اجرای راهکار سند تحول بنیادین، تکلیف آموزش و پرورش سنگین است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید احساس کنیم دانش آموز آسیب‌دیده فرزند خودمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: هر چند رویکرد آموزش و پرورش در زمینه آسیب‌های اجتماعی پیشگیرانه است، اما ناگزیر بخشی از دانش‌آموزان در معرض آسیب‌ها قرار دارند و باید در کنار شناخت کافی از آسیب‌ها و ارائه راه‌های پیشگیری، ارجاع و پیگیری مسائل دانش آموزان نیز در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و با هدف کاهش این آسیب‌ها، برخی مناطق به صورت پایلوت در سطح استان انتخاب می‌شوند تا تجارب حاصل شده، تعمیم یابد.

فرحبخش تاکید کرد: ایجاد نظام شناسایی، طراحی مداخلات به موقع و موثر، هم افزایی منابع و ایفای نقش اساسی باید به تاثیرگذاری لازم منجر شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند، گفت: هر برنامه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان باید در مدارس انجام شود و دیگر دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد، باید با محوریت برنامه‌ریزی و هزینه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تبادل آمار و ارقام و اطلاعات بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط با طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، باید بهبود یابد تا اهداف و برنامه‌های پیشگیرانه با انسجام و هم‌افزایی محقق شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه علمی و عملیاتی درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را توانمند کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha