محمد پرورش، امروز شنبه ۲۳ فروردین در جمع اصحاب رسانه در عمارت باغ زرشک اصفهان اظهار کرد: رانندگان خودروهای لوکس برقی با پرداخت مبلغی حدود یکچهارم قیمت کل خودرو، این ماشینها را با پلاک زرد خریداری کردند. وجود نگرانی از بابت خرید این خودروها شرایط معامله را تا ۲۲۵ میلیون تومان کاهش داد. اکنون ۵۰ خودروی برقی مشغول به کارند. این خودروها از زمان شارژ ۴۵ دقیقهای در بعضی مناطق شهر برخوردارند و زیرساختها به سمت بهبود حداکثری حرکت میکنند. در ماههای آینده، سازمان تاکسیرانی ظرفیتهای جدیدی ازجمله امکان شارژ خودروها در نقاط بیشتری شهری را اضافه خواهد کرد، همچنین تمام مناطق موظف شدهاند حداقل یک ایستگاه شارژ در منطقه خود ایجاد کنند که این تغییرات گامی مؤثر در توسعه زیرساختها خواهد بود.
وی افزود: در سه سال گذشته، اقداماتی در سازمان تاکسیرانی صورت گرفته است که برخی از آنها چالشبرانگیز بودهاند. همت و تلاش این سازمان در ارائه خدمات در آرامش بوده است و امروز باید در حوزه اطلاعرسانی با قدرت بیشتری وارد عمل شویم.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: ناوگان تاکسیرانی دارای ۸۴۱۹ دستگاه خودرو پلاک قرمز یا تاکسی زردرنگ در جابهجایی مسافران و ۹۱۵۰ دستگاه خودرو پلاک سفید در آژانس و سرویس مدارس است. اقدامات خرید خودرو برای توسعه این ناوگان نیز به تأیید رسیده است، اما عمر ناوگان تاکسیرانی رقم بالایی را نشان میدهد و میانگین سن رانندگان ۵۰ سال است.
پرورش تصریح کرد: لایحه خرید ۵۰ وَن به شورای شهر تحویل داده شده و به تصویب رسیده است. از این تعداد، ۲۸ دستگاه پلاک شدهاند، اما ۱۲دستگاه هنوز تحویل داده نشدهاند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تصمیم داشت از این وَنها در زمینه گردشگری استفاده کند، اما دستورالعملی که از سوی اتحادیه و شهرداریها ابلاغ شد، عملاً دست سازمان را بست و امکان اجرای این تصمیم فراهم نشد. نهایتاً این موضوع به شرکت اتوبوسرانی دیگری واگذار شد تا از این افراد در خطوط کم مسافر استفاده کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان توضیح داد: ما توانستیم اتفاقی مثبت در زمینه حملونقل رقم بزنیم و بعد از ۱۰ سال انتظار، جامعه معلولان اصفهان به برخی مطالبات خود رسیدند. این اقدام بسیار متمایز از دیگر شهرها بود، شهرداری تهران در زمینه حملونقل معلولان جلوتر از اصفهان عمل کرده بود، اما با تلاشهای انجامشده سامانهای برای معلولان ایجاد شد که امکان رصد تعداد سفرها و اتفاقات را فراهم کرد. سامانه حملونقل معلولان یا سامانه همیار اتفاق مبارکی است. مدل تهران بهصورت رزرو ۴۸ ساعته است، اما در اصفهان از طریق اپلیکیشن امکان رصد، پرداخت و رزرو تا ۲۴ ساعت فراهم شده است. سامانه الکترونیکی همیار بسیار موفق بوده است و سرلوحه کار ما قرار میگیرد.
وی ادامه داد: تعداد کل سفرهای انجامشده از ۱۴ آذر ۱۴۰۲ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۱۴۷۷ سفر بوده است. این رقم بسیار قابل توجه و ارزشآفرین است، چراکه امکان خروج معلولان و جانبازان از خانه بدون نیاز به کمک شخص دیگری فراهم شده است. پنج وَن در این مجموعه خدمت میکنند و این رقم را محقق کردهاند. میانگین سفرهای انجامشده بهصورت روزانه و تعداد درخواستها بهراحتی قابل مشاهده و بررسی است.
پرورش بیان کرد: شهرداری اصفهان در طول این مدت هزینهای معادل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این کار صرف کرده است. درآمد حاصل از این سامانه ۲۲۰ میلیون تومان بوده که تقریباً ۹۵ درصد یارانه مربوطه توسط شهرداری تأمین شده است. سفرها از دی ۱۴۰۲ با حدود ۲۰۰ سفر آغاز شد و در بهمن ۱۴۰۳ به ۱۰۱۸ سفر رسید. این رشد تقریباً پنج برابری، نشاندهنده موفقیت این اقدام بوده است. فرهنگسازی در این زمینه بسیار مهم است و توجه به معلولان جامعه، افتخار بزرگی برای سازمان محسوب میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: در سال ۱۴۰۰ سازمان با چالشها و پروندههای قضایی متعددی مواجه بود. ذهنیت رانندگان درباره خدمات گذشته بسیار منفی بود و جلب اعتماد آنها را سخت میکرد. این پروندهها حل و خسارتها پرداخت شد. تلاشهای سازمان در راستای همدلی و ایجاد ارتباط مناسب میان رانندگان و خانوادههای آنان نیز نتایج مثبتی به همراه داشت. برگزاری جشنهای مختلف و فعالیتهای فرهنگی، باعث تقویت روحیه و احساس همدلی در میان کارکنان شد، همچنین برگزاری جشن «پلاک زردها» با شرکت حدود ۸۰۰۰ نفر از اعضای این ناوگان و جشن «ایران سیزده» با شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای ناوگان همراه با خانوادهها برای رانندگان ناوگان حملونقل یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان بود.
انتهای پیام
نظرات