محمدحسن اسدی امروز، ۲۴ فروردین در حاشیه بازدید خبرنگاران از وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح جام جم شیراز با اشاره به وضعیت واگنهای قطار شهری شیراز گفت: قبول داریم برخی از واگنها نیاز به تعمیر و بهروزرسانی دارند اما در خط یک مترو مشکل خاصی نمیبینیم.
وی با بیان اینکه از همه جهات برای تامین واگن مترو شیراز استقبال میکنیم و برای این کار نیز تلاش خواهیم کرد، افزود: امسال شاهد ورود چندین واگن به خطوط مترو شیراز خواهیم بود.
اسدی در ادامه سخنان خود به پروژه تقاطع غیرهمسطح جام جم اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژههایی بود که پیش از این سالها بلاتکلیف مانده بود اما با ممارست و پیگیری مجدانه مدیریت شهری توانستیم، آن را اجرایی کنیم.
وی افزود: هفتهای نبود که این پروژه تعطیل نشود ولی آنقدر تعامل و تلاش کردیم تا عقبنشینیهای لازم صورت گرفت و در نهایت یک طرح منتخب شورا و شهرداری مورد تأیید قرار گرفت که در آن پل زیرگذر و روگذر حذف شد و به صورت همسطح انجام شد.
اسدی اظهار کرد: از امروز کسانی که میخواهند از بلوار جمهوری به سمت ارم و میدان دانشجو حرکت کنند اینجا دور میزنند و ما نیز کار باقی مانده بلوار شهید سلیمانی به سمت جمهوری را اجرا میکنیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه مذکور طی دو الی سه هفته آتی تکمیل خواهد شد، گفت: نکته مهم در بحث ترافیک، فرهنگسازی است. ما در دو نقطه جام جم و قصردشت با رفتارهای ترافیکی و فرهنگسازی و کمترین دستکاری طبیعت و بتنریزی توانستیم ترافیک را ساماندهی کنیم که این مسئله نشان میدهد رفتارهای ترافیکی برای کنترل ترافیک حرف نخست را میزند.
وی همچنین به انعقاد تفاهمنامه با سازمان انرژی اتمی در خصوص پسماندها اشاره کرد و افزود: در فرایند و پروسه پسماندها در قسمت آخر به شیرابههایی میرسیدیم که جذب زمین نمیشد و آثار مخربی بر محیط زیست داشت اما با تفاهمی که امروز بستیم بنا تا با استفاده از تکنولوژی و صنعت پلاسما، آب پساب مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق خوب برای اولین بار در کشور در شیراز رخ داده است.
اسدی با بیان اینکه در پروژه مذکور ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تأمین اعتبار خواهد شد، گفت: در هفته جاری چندین پروژه دیگر با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: کار تقاطع جام جم از سال ۹۳ یا ابتدای ۹۴ آغاز شد اما چندین سال به دلیل بازگشایی معابر مورد نیاز آن، بلاتکلیف ماند تا یکی دو ماه قبل از عید نوروز امسال، مشکلات آن مرتفع شد.
رضا محمدیان ادامه داد: به دلیل اینکه مقداری محدودیتهای جدید برای این پروژه ایجاد شده بود، بهرهورسنجی از تقاطع سه سطح با یک بازنگری در یک طرح کلی که باید در این محدوده انجام میشد، صورت گرفت و بنا شد این محور به بهرهبرداری برسد.
اختلافات را برای خدمت به مردم کنار بگذاریم
وی با بیان اینکه این پروژه تا دو الی سه هفته آینده به اتمام میرسد، افزود: تمام ادارات و سازمانها در انجام پروژههای عمرانی باید به این فکر کنند که چه چیزی برای مردم مفید است و در آن کار تسریع و کمک کنند. مردم نباید از اختلافها متضرر شوند و مردم از اختلاف خوششان نمیآید و آنچه آنها را خوشحال میکند، انجام نهایی یک پروژه است و اگر در کلیه پروژهها همکاری دستگاهها شکل گیرد، اتفاقات خوب رقم میخورد.
علی حسین عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: برای اجرای این پروژه ۲۵۰۰ متر از زمینهای صدا و سیما تملک شد و توانستیم راستگردی از جمهوری به ارم احداث کنیم و این دوربرگردان را برای تقاطع جام جم احداث کردیم که از امروز زیربار ترافیکی میرود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: اجرای این پروژه به واسطه مصائبی که داشت سالها متوقف بود و شهرداران ادوار مختلف نتوانستند آن را انجام دهند اما با پیگیری شهردار وقت شیراز پیگیریهای اجرای آن از یکسال پیش آغاز شد و توانستیم با تعامل وهمکاری با سازمانهایی که در مجاورت این پروژه قرار دارند، کار را به جریان بیندازیم.
محمد امین با بیان اینکه پروژه در فازهای مختلف طراحی شده بود که آن را به صورت فاز به فاز انجام دادیم، افزود: دوربرگردان تازه افتتاح شده این تقاطع، امکان دسترسی شمال به جنوبی بلوار جمهوری را فراهم میکند.
وی در پایان یادآور شد: این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری شیراز به صورت کامل در حال انجام است که تاکنون قریب ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
انتهای پیام
نظرات