محمود صادقپور دوشنبه اول اردیبهشت در دیدار با سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: دانشگاه ملی مهارت فارس با داشتن آزمایشگاههای تخصصی و همچنین کارگاههای پیشرفته مجهز به ماشینآلات صنعتی یک ظرفیت آموزشی بینظیر است.
وی با اشاره به برنامههای دانشگاه ملی مهارت فارس در حوزههای علمی، مهارتی و پژوهشی بیان کرد: حمایت از طرحهای پژوهشی اساتید و اعضای هیئت علمی در حوزههای مرتبط با صنعت، در اولویت این دانشگاه قرار دارد و به دنبال تبدیل پژوهشهای نظری به پروژههای عملیاتی با همکاری صنایعیم.
صادقپور با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت فارس بعنوان یکی از مراکز پیشرو در آموزشهای مهارتی جنوب کشور شناخته میشود، گفت: این دانشگاه با انعقاد تفاهمنامههای متعدد با شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی، در تلاش است آموزشها را به صورت «صنعتمحور» و منطبق با استانداردهای روز دنیا توسعه دهد.
سرپرست دانشگاه ملی مهارت فارس بیان کرد: هماکنون ۴۰ رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی در ۱۴ مرکز ملی مهارت فارس وجود دارد که میکوشیم با توجه به نیاز بازار مناطق مختلف توسعه یابد.
صادقپورهمچنین با اشاره به برگزاری طرح تاد در این دانشگاه گفت: طرح توسعه اشتغالپذیری دانشآموختگان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفهای (تاد) طرحی برای همکاری مؤثر دانشگاه و صنعت در تربیت نیروی انسانی متخصص است که با جدیدت دنبال میشود و همکاری با شرکت شهرک های صنعتی و صنایع میتواند اجرای این طرح را به وضعیت مطلوب برساند.
سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به نقش اثرگذار آموزشهای مهارتی در ارتقای کیفیت نیروی انسانی شاغل در صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی، خواستار طراحی دورههای آموزشی متناسب با نیازهای واقعی واحدهای تولیدی شد.
عباس برنهاد با بیان اینکه این شرکت برگزاری حداقل ۸۵ دوره آموزشی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان صنعتی را هدفگذاری کرده است، گفت: این شرکت از برگزاری دورههای آموزشی موردنیاز صنایع با اعطای یارانه به فعالان این حوزه حمایت خواهد کرد و هدف ما این است که آموزشها نه تنها کاربردی باشند، بلکه مستقیماً به افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای تولید منجر شوند.
برنهاد از آمادگی شرکت شهرکهای صنعتی برای میزبانی دانشجویان در قالب دورههای عملی و کارآموزی در واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: این همکاری میتواند بستر مناسبی برای آشنایی دانشجویان با فضای واقعی صنعت و کاهش شکاف مهارتی آنان فراهم کند.
وی بر لزوم نیازسنجی دقیق آموزشی پیش از طراحی دورهها ویژه واحد های صنعتی تأکید کرد و گفت: باید محتوای آموزشی به شکلی هدفمند به حل چالشهای فعلی صنایع بپردازد.
انتهای پیام
نظرات